یک کارشناس عربستانی رأی نمایندگان سنا علیه وتوی اوباما بر قانون اجرای عدالت برای حامیان تروریسم را دارای اهداف انتخاباتی دانست.

آمریکا هم پیمان مهم خود را از دست داد/ رأی سنای آمریکا علیه وتوی اوباما اهداف انتخاباتی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناس عربستانی در گفتگوی، رای نمایندگان سنای آمریکا علیه وتوی باراک اوباما بر قانون اجرای عدالت برای حامیان تروریسم را دارای اهداف انتخاباتی دانست و اظهار داشت آنان با چنین رایی، هم پیمان مهمی چون عربستان را از دست داده اند.
در ادامه برنامه پانورامای العربیه با هدف بررسی ابعاد مختلف اقدام سنای آمریکا در وتوی رئیس جمهوری این کشور بر قانون اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم که با عنوان، پشت کردن آمریکا به حامیانش، پخش شده است با سه کارشناس از ریاض، آمریکا و کویت گفتگو شد، یکی از این کارشناسان احمد الفراج نویسنده سیاسی اهل سعودی بود که از او پرسیده شد، شما پیش از این خوش بین بودید، معتقد بودید بسیاری از اعضای کنگره به روابط با دیگر کشورها به ویژه عربستان اهمیت می دهند اما برداشت شما اشتباه بوده است، زیرا 97 نفر ازاعضای سنا به تداوم این قانون رای دادند و تنها  یک نفر با آن مخالفت کرده است، دلیل چیست؟ الفراج در پاسخ گفت:«واقعیت این است که من بیش از همه از چنین نتیجه ای غافلگیر شده ام، تا دو روز پیش هم خوش بین بودم که وتوی اوباما با همراهی دموکرات های سنا مواجه خواهد شد اما امروز به نوعی از نتیجه به دست آمده متعجب شده ام، با توجه به اینکه بررسی این قانون در سالگرد حملات یازدهم سپتامبر و قبل از انتخاب اعضای کنگره انجام شد تردیدهایی در این زمینه وجود دارد البته ما معتقد به توطئه نیستیم اما باید به یاد بیاوریم که طراح این قانون سناتور دموکرات جاک شومر، نماینده ایالت نیویورک است.
 با احتساب حمایت دموکرات ها از این قانون، می توان گفت حتی وتوی رئیس جمهوری آمریکا بر این قانون را هم نمی توان اقدام خیلی جدی تلقی کرد، نتیجه به دست آمده در رای گیری امروز سنا، تردید مرا تایید کرده است البته نمی گویم توطئه ای در کار بوده  اما نتیجه به دست آمده به گونه ای است که باید به چاک شومر تبریک گفت در شرایطی که اگر به جای او  بودم دست کم برخی از نمایندگان دموکرات سنا را قانع می کردم تا به این قانون رای منفی بدهند تا حد اقل نتیجه قابل باور شود،  نتیجه 97 به یک رای که رای سناتور هری رید بود در شرایطی حاصل شد که دموکرات ها در سنا 48 نماینده دارند.  با این نتیجه باید گفت مجلس نمایندگان هم با اکثریت قاطع وتو را رد خواهد کرد تا  مشخص شود در آستانه انتخابات چند هفته دیگر برای انتخاب همه اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم مجلس سنا برخی از نمایندگان نخواسته اند این باور در رای دهندگان شکل بگیرد که در برخورد با قانون جاستا به نفع کشور خارجی و به زیان کشور خود رای داده اند در نتیجه بررسی این قانون در این شرایط جای تردید دارد. تاسف آور این است که بسیاری از نمایندگان سنا در پانزده سال گذشته به این نتیجه رسیده بودند که عربستان از جمله کشورهایی است که بیشترین زیان را از تروریسم دیده و شریک بزرگ آمریکا در جنگ با تروریسم بوده است. برخی از نمایندگان سنا بارها از نقش عربستان و مقامات عربستان در این زمنیه تمجید کرده اند اما اقدام امروزشان بیش از هر چیزی یک اقدام انتخاباتی و برای اهداف شخصی بوده است، آنان سعی کردند در این فرصت از خون قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر بهره ببرند اگر چه هم پیمان مهمی چون عربستان را از دست بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    خاک بر سر آل سعود که خسر الدنیا و الآخره شده اند.این هم نتیجه خوش رقصی تروریستهای سعودی برای صهیونیصم و آمریکا میباشد.
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    در نهایت تاریخ مصرف عربستان تموم شد
  • امیر ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام و خسته نباشید شعار امریکا اول خودم و آخرش هم خودم اگر چیزیی موند برای دوستان
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    مشکل اینجاست که حتی اگردادگاهی هم تشکیل شودچون این حملات باهمدستی دولت وقت امریکابوده عربستان رومحکوم‌نمیکنن چون افشاگری میکنن.
  • احمد ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    امریکا هرشخص ویا هرکشوری باشد.بالاخره می فروشد.وعربستان وقتش رسیدوبه چهل ملیارد دلارفروخته شد.وهرگزینه دیگری باشد.بازغلام امریکا است اینو دیگر مطمئن است؟
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    قانون امریکا وانگلیس وکشورهای پیش رفته چندین سال همان قانون هست صدها سال وتبصره وماده نداره باطل کردن حق وتوی رییس جمهور فکرنکنم به راحتی باشه