قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز از پی گیری این کمیسیون برای تاسیس موزه موسیقی در تبریز خبر داد.

پیگیر تاسیس موزه موسیقی در تبریز هستیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید حاجی زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آوازه هنرمندان تبریز در هر دو موسیقی ایرانی و آذربایجانی گفت: مکتب تبریز در زمینه موسیقی نیز مانند بسیاری دیگر از هنرها عنوانی آشنا و پر افتخار برای صاحب نظران و هنرمندان است و تبریز بزرگ در موسیقی نیز گذشته و حال درخشنانی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین وجود موزه موسیقی، امکان حفظ و معرفی این افتخارات به همگان به ویژه گردشگران فراهم خواهد کرد.
او افزود: بر همین اساس با آقای دکت نجفی شهردار محترم کلانشهر تبریز و نیز مهندس آبدار مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مکاتبه و پیگیری شده است تا یکی از خانه های تاریخی به موزه موسیقی اختصاص یابد.
حاجی زاده اظهار داشت: بر اساس رایزنی های کارشناسی این موزه می تواند بخش های مختلف سازها و آلات موسیقی، پوستر ها و بلیت های قدیمی، تصاویر و مجسمه هنرمندان نامی، آرشیو محصولات موسیقی مانند صفحه و کاست و ... و به طور کلی سیر تاریخی ضبط و نگهداری آثار، تاریخچه آموزش موسیقی در تبریز و پژوهشکده موسیقی باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به نقش موزه ها در جذب گردشگر تاسیس موزه موسیقی تبریز گام دیگری در رونق گردشگری و تحقق اهداف تبریز 2018 محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.