دولت روسیه برای اطمینان حاصل کردن از آمادگی مناسب این کشور در برابر حوادث حمله هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی از طرف غرب، یک تمرین آموزشی دفاع غیرنظامی سراسری برگزار کرده است.

رزمایش آموزشی جنگ هسته‌ای روسیه با مشارکت 40 میلیون نفر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایندیپندنت، در بحبوحه تنش‌های بین‌المللی به ویژه بر سر نقش روسیه در سوریه، شبکه تلویزیونی زوزدا (Zvezda) وابسته به وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در آمریکا تسلیحات هسته‌ای را برای (استفاده علیه) مسکو آماده می‌کنند.

این رزمایش که از سوی وزارت دفاع غیرنظامی، فوریت‌ها و دفع پیامدهای فجایع طبیعی (امرکوم EMERCOM) برگزار می‌شود و سه روز به طول می‌انجامد، با حضور ۲۰۰ هزار پرسنل شرایط اضطراری و همکاری ۴۰ میلیون شهروند صورت خواهد گرفت.

امرکوم در وب سایت خود نوشت:‌ این تمرین در خلال شرایط اضطراری در تاسیسات حیاتی و به طور بالقوه خطرناک به آموزش حفاظت کارکنان و مردم در برابر تشعشعات مواد شیمیایی و بیولوژیکی می‌پردازد.

این وزارتخانه می‌افزاید: ایمنی آتش‌سوزی، دفاع غیرنظامی و حفاظت انسانی در موسسات اجتماعی و ساختمان‌های عمومی نیز در نظر گرفته شده تا کنترل شوند.

واحدهای واکنش، مراکز کنترل تشعشعات، شیمیایی و بیولوژیکی و مراکز بهداشتی را ایجاد خواهند کرد. در همین حال شبکه‌های کنترل آزمایشگاهی نیز در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

روابط بین روسیه و غرب با توجه به تعلیق توافق‌نامه‌ای با آمریکا درباره انهدام پلوتونیوم مازاد مورد استفاده در تسلیحات هسته‌ای از سوی ولادیمیر پوتین به انحطاط خود ادامه می‌دهد.

طبق توافق انهدام پلوتونیوم در سال ۲۰۰۰ هر دو طرف اعلام کردند ۳۴ تن از این ماده هسته‌ای مازاد را از طریق سوزاندن در راکتورها از بین می‌برند. روسیه در حال حاضر زرادخانه هسته‌ای‌اش را از طریق معرفی نسل جدید بمب‌افکن‌های دوربرد هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌های هسته‌ای مدرن‌سازی می‌کند.

افزون بر این رزمایش سراسری، امرکوم اعلام کرده است قصد دارد تا برای حفاظت ۱۰۰ درصدی از مردم پایتخت در برابر حمله هسته‌ای تاسیسات زیرزمینی بسازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.