دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را ریشه در عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: ایران هیچ گاه پرچم حق‎طلبی را زمین نمی‎گذارد.

گیر افتادن قدرت‎های سکولار در باتلاق سوریه/ آمریکا و هم‌پیمانانش باید هزینه‌های گزافی پرداخت کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علیرضا زاکانی عصر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «طهماسبی» در نهاوند با بیان اینکه بخش گیان در جنگ تحمیلی حماسه‌های بزرگی را آفریده است، انقلاب اسلامی ایران را ریشه در عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانست.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، دنیای امروز را دنیای پرآشوبی دانست و افزود: ملت بزرگ ایران پرچم حق را بلند کرده و با قیام و ایثارگری‌اش در منطقه زبانزد است.

وی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه پرچم حق را زمین نمی‎گذارد، گفت: غرب بیش از چهار قرن در پی به حاشیه بردن دین بوده و دین را افیون ملت‌ها نامیده است، اما نتوانست در مقابل انقلاب اسلامی کاری پیش ببرد.

زاکانی با اشاره به اتحاد دو قدرت شرق و غرب برای شکست انقلاب اسلامی بیان کرد: استکبار از هر راهی برای شکست جمهوری اسلامی وارد شد اما موفق نشد.

* استکبار درصدد برنامه‌ریزی برای ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است

وی با اشاره به اوضاع سیاسی و اجتماعی منطقه افزود: اگر شهادت طلبی و از خودگذشتگی مردم ایران اسلامی به ویژه امثال شهید همدانی‌ها نبود امروز باید در داخل کشور؛ شهر به شهر و خیابان به خیابان با تکفیری‎ها می‏‎جنگیدیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: به لطف خدای بزرگ، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و ایثار، امروز دایره امنیت ایران اسلامی فرسنگ‎ها دورتر از مرزهای کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه دشمن به ویژه تکفیری‏‎ها می‎دانند با ایران اسلامی نمی‎شود مقابله کرد، از برنامه‎ریزی استکبار برای ایران‎هراسی و اسلام‎هراسی اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا منفورترین کشور در نزد مسلمانان بوده، به همین دلیل این کشور به دنبال اجرای اسلام‎هراسی افتاده است.

زاکانی با اشاره به ایجاد تفرقه بین ملت‎های مسلمان از سوی دشمن افزود: حاصل تفرقه چیزی جز کشته شدن عده‎ای بی‌گناه و رسیدن دشمن مکار به خواسته‎هایش نیست.

* جلوگیری از تعرض به زیرساخت‌های نظام مردمی سوریه با پایه‎گذاری بنیان ارتش مردمی توسط سردار همدانی

وی با اشاره به اینکه اسرائیل با حمله به جنوب لبنان به دنبال ایجاد خاورمیانه جدیدی بود، افزود: دشمن در این طراحی با چهار کشور ایران، عراق، لبنان و سوریه کار داشت.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه به بیان گوشه‌ای از خدمات شهید همدانی در تشکیل بسیج مردمی در سوریه اشاره کرد و گفت: نقش سرداران همدانی و سلیمانی به عنوان ستون فقرات مقاومت بر کسی پوشیده نیست، بنابراین دشمنان به دنبال حذف افراد تأثیرگذار در این حادثه بودند.

وی بیان کرد: سردار همدانی بنیانی از ارتش مردمی در سوریه پایه‎گذاری کرد که تا سالیان متمادی هیچ تشکل و گروه متخاصمی نتواند در این کشور به زیرساخت‎های نظام مردمی سوریه تعرض کند.

زاکانی با اشاره به این اینکه قدرت‎های سکولار در باتلاق سوریه گیر افتاده‎اند، افزود: امروز آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه و عراق به دنبال برون‎رفت از این باتلاق هستند اما این بار باید هزینه بسیاری پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر پایگاه هوایی شهید نوژه در اختیار مسکو برای حمله به تکفیری‎ها قرار گرفت، بر اساس مصلحت و قدرت اسلامی و انقلابی‎مان بوده است؛ گفت: هر چند در طول این مدت بارها از طریق روسیه نسبت به عبور جت‌های جنگنده‎اش از آسمان ایران از مسؤولان کشور درخواست شده است؛ اما با تدبیر مقام معظم رهبری اجازه داده نشد، زیرا به فرموده رهبری آسمان این کشور امن و آسمان خاص و ارزشمندی است.

* یادواره شهدا بستری برای انتقال ارزش‌های ناب دوران دفاع مقدس به نسل جوان است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اعتماد به خدا، توجه به اسلام راستین، اداره حکومت توسط ولی‌فقیه و ولایت‏‎پذیری مردم را باعث پیروزی و بقای انقلاب برشمرد.

وی با بیان اینکه تدابیر رهبری همیشه به نفع نظام بوده است، گفت: شهدا تا جان در بدن داشتند پای این انقلاب و ولایت ایستادند پس ما نیز باید این مسیر را ادامه دهیم.

زاکانی حضور در یادواره شهدا توفیقی الهی برای انسان برشمرد و افزود: یادواره بستری برای انتقال ارزش های ناب دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم، پیکر شهید قوام کیانی بر دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور گیان تشییع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.