قدس آنلاین- یزد : فرماندار اردکان از تعطیلی واحد آلاینده فولاد هلال در این شهرستان خبر داد و گفت : در مسئله سلامت مردم با هیچ‌کس مماشات نخواهیم کرد

در مسئله سلامت مردم با هیچ‌کس مماشات نخواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین اززد ، هادی مقیمی با بیان این خبراظهارداشت : با پایش‌های انجام شده و برقراری گشت‌های شبانه‌روزی در استان و شهرستان و با پی‌گیری ویژه فرمانداری شهرستان اردکان، شکایت از واحد آلاینده فولاد هلال به نتیجه رسید و حکم تعطیلی این واحد فولادی صادر شد.

وی با تقدیر از پی‌گیری اداره محیط‌زیست شهرستان و دادگاه تجدیدنظر استان، از عزم جدی دولت در برخورد و مقابله با واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده خبر داد و افزود: این حکم پس از صدور اخطاریه‌های لازم و عدم همکاری و اقدام برای رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی به دستور مقام قضایی اجرا شده است.

فرماندار با بیان این‌که در مسئله سلامت مردم با هیچ‌کس مماشات نخواهیم کرد گفت: آلاینده‌های زیست‌محیطی سلامت جامعه را با مخاطره مواجه می‌کنند و به این‌جهت قاطعانه با گسترش واحدهای آلاینده‌ای از این قبیل مقابله خواهیم کرد.

مقیمی آلودگی شدید دشت یزد - اردکان را ناشی از استقرار این‌گونه صنایع خواند و تصریح کرد: وجود صنایعی از این‌دست که الزامات زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند؛ نوعی نگرش منفی به واحدهای صنعتی به‌وجود می‌آورد؛ درحالی‌که معتقدیم باید از واحدهای صنعتی شهرستان در صورت رعایت الزامات زیست‌محیطی حمایت و با واحدهای آلاینده برخورد کرد.

فرماندار اردکان همچنین با اعلام تلاش جدی فرمانداری اردکان بر برخورد با واحدهای آلاینده، به این واحدها هشدار داد نسبت به رفع مشکلات زیست‌محیطی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان ساخت : دادگاه تجدیدنظر با رد تجدیدنظرخواهی، حکم توقف فعالیت فولاد آلاینده هلال اردکان را صادر کرد و این حکم به‌سرعت اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.