تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه، صحنه میدانی سوریه به نفع نیروهای مقاومت است، گفت: روسیه به درخواست رسمی دولت مشروع سوریه در خاک این کشور است.

نیروهای مقاومت حاکم بر صحنه میدانی سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  برنامه رویداد رادیو؛ حسین شیخ الاسلام تحلیگر مسائل غرب آسیا در خصوص تعلیق توافقنامه روسیه و امریکا بر سر موضوع سوریه، گفت:از ابتدا رئیس جمهور امریکا موضع گرفت که رئیس جمهور روسیه باید تغییر کند و از ده ها هزار کیلومتر آن طرف تر برای منطقه ما تعیین تکلیف کرد و روئسای جمهور فرانسه، انگلیس و ترکیه نیز از این اظهار نظر پشتیبانی و همین موضع را اتخاذ کردند.

شیخ الاسلام افزود: اینها خیال می کردند امریکا آقای دنیاست و هرچه می گوید، اجرایی می شود ولی امروز مشخص شده که آقای دنیا نیست و هرچه ملت سوریه و منطقه و جبهه مقاومت تصمیم بگیرند، اتفاق می افتد و امریکا تلاش دارد این آقایی لکه دارد نشود.

وی تصریح کرد: این آتش بس از آوارگی و کشتار بیشتر جلوگیری می کرد ولی جالب است که امریکایی ها در دیرالزور ارتش سوریه را بمباران کردند و کمتر از نیم ساعت داعش حمله و مواضع ارتش سوریه را در این منطقه اشغال کرد.

شیخ الاسلام نوع هماهنگی میان امریکا و تروریست ها را تعجب برانگیز توصیف کرد و ادامه داد: این موضوع نشان می دهد تروریسم وسیله ای است برای اهداف سیاسی امریکا و به دروغ می گویند که بدنبال صلح و مخالف آدم کشی هستند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، گفت: روس ها وارد این بازی امریکا شدند چون تصور می کردند شاید دستاوردی برای شان داشته باشد؛ چون در هر صورت روسیه در موضع قدرت قرار دارد و آتش بس، تثبیت کننده قدرت روس ها، ارتش سوریه و مقاومت بود.

شیخ الاسلام یادآور شد: آمریکا با این امید که همچون دفعه قبل آتش بس را نقض کردند و خان طومان را گرفتند، ولی اینبار با حمایت مقاومت و ارتش سوریه نتوانست چنین کاری را عملیاتی کند و آتش بس سوریه اهداف که امریکایی ها درپی آن بودند را محقق نکرد.

این تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه گفت: امریکا می خواست تروریست ها را از مرگ نجات دهد و منطقه ای ثابت را برای اسکان آن ها منظور کند ولی این تصمیم عملیاتی نشد و ارتش سوریه بخوبی بیدار بود و نگذاشت خان طومان تکرار شود.

شیخ الاسلام افزود: روسیه به درخواست رسمی دولت مشروع سوریه در خاک این کشور است و امروز با تهدیدات امریکایی ها، نیاز به پشتیبانی هوایی برای دمشق می بیند و این پشتیبانی را تامین کرده است.

وی تاکید کرد: میدان امروز به نفع مقاومت و حکومت سوریه و علیه تروریست ها و پشتیبان آنان است و همین امر امریکایی ها را رنج می دهد؛ ضمن اینکه این بحران به سرعت حل نمی شود ولی کفه سیاسی و میدانی نیروهای مقاومت برتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.