رژیم صهیونیستی در نظر دارد 142 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در قدس اشغالی احداث کند.

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای احداث 142 واحد مسکونی در قدس اشغالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، یک شرکت ساختمانی با صدور بیانیه‌ای از فروش تمامی واحدهای مسکونی واقع در پروژه "تسرفاتی" در شهرک صهیونیست نشین "هارحوماه" در قدس اشغالی خبر داد.

به نوشته این هفته نامه، پروژه شهرک سازی جدید در زمینی به مساحت یک هکتار اجرا شده و طی آن 142 واحد مسکونی جدید در سه ساختمان برای شهرک نشینان صهیونیست احداث می‌شود که هر کدام از این ساختمان‌ها 9 طبقه بوده و پیش بینی می‌شود اولین ساختمان در ماه می سال 2018 به بهره برداری برسد و ساختمان دوم در ژانویه 2018 و ساختمان سوم هم در جولای 2019.

از سوی دیگر، مئیر تورجمان رئیس کمیته ساخت و ساز و نقشه کشی شهرداری قدس اشغالی تصریح کرد که شهرک سازی در قدس به ویژه در اماکنی که امکان ساخت ساختمان های چند طبقه در آن وجود دارد را ادامه می دهیم و به زودی طرحی را برای احداث یک ساختمان 30 طبقه در نزدیکی متروی قدس به تصویب می‌رسانیم.

تورجمان همچنین از احداث بزرگ‌ترین مرکز تجاری در فلسطین اشغالی در ورودی شهر قدس خبر داد و گفت که این مرکز شامل دفاتر دولتی، دادگاه عالی صهیونیستی و ساختمان‌های زیادی خواهد بود.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی پس از انتقادات گسترده بین المللی نه تنها شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را متوقف نکرده، بلکه با روند سریع‌تری در حال مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در این اراضی به نفع شهرک نشینان صهیونیست است. اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، خواستار توقف فوری آن شده است.

از سوی دیگر، "شرکت ملی گردشگری اسرائیل" مزایده‌ای را برای ساخت پارکی در پایگاه "رویای یعقوب" در شهرک یهودی نشین "بیت ایل" منتشر کرد که در شمال شرق رام الله ایجاد شده است.

پایگاه عبری زبان "والا" گزارش داد که "شرکت ملی گردشگری اسرائیل" بر این باور است که احداث این پارک در منطقه "رویای یعقوب" مساله‌ای ضروری برای گردشگری اسرائیل است و این منطقه بسیار برای یهودیان جهت پذیرش گردشگران داخلی و خارجی مهم است.

گسترش شهرک‌سازی‌ها در شهرک یهودی نشین بیت ایل در راستای تلاش‌های نخست وزیر اسرائیل صورت می‌گیرد که تصمیم دارد شهرک یهودی نشین "بیت ایل" و اطراف آن را در چوب مکان‌های تحت تصرف یهودیان قرار دهد که در هر راه حلی در آینده در چارچوب "حاکمیت اسرائیل" باقی می‌ماند.

در همین حال، مسئولان رژیم صهیونیستی به ساکنان روستای جالود در جنوب شرق نابلس اخطاریه‌ای مبنی بر مصادره مساحت‌های گسترده از اراضی این روستا دادند.

این تصمیم در راستای اجرای طرحی برای ساختن شهرک‌ یهودی نشین جدیدی در این اراضی صورت گرفته است که به 10 شهرک‌ یهودی نشین دیگر در اراضی این روستا و روستاهای مجاور اضافه می‌شود.

غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک سازی‌ها در کرانه باختری نیز گفت که روستای جالود که به مساحت‌های گسترده‌ای کشیده می‌شود، با چهار شهرک یهودی نشین احاطه شده است  که روز به روز مساحت‌های جدیدی از اراضی این روستا را می‌بلعند و مناطق یهودی نشین بسیار به خانه‌های ساکنان این روستا نزدیک شده است.

دغلس گفت که در اراضی این روستا درخت‌های زیتون کاشته می‌شود و منبع درآمد ساکنان این روستا است. اعتراضیه‌ای نیز نسبت به دستور مصادره ارائه خواهد شد و این روستا با تمام قدرت برای جلوگیری از مصادره اراضی بیشتری از آن مقاومت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.