وزیر خارجه عربستان بار دیگر اتهامات خود علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که شرط ریاض برای برقراری رابطه با ایران دست برداشتن تهران از "دخالت در امور داخلی عربستان" است.

تکرار اتهامات بی اساس وزیر خارجه عربستان علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی گفت که شرط برقراری رابطه عربستان با ایران آسان است و التزام تهران به این شروط، در را برای برقراری بهترین روابط با تهران باز می‌کند.

الجبیر در کنفرانس خبری با مولود چاوش اوغلو همتای تُرک خود گفت: ایران می‌داند که عربستان برای برقراری رابطه بین دو کشور چه می‌خواهد و این خواسته شامل دست برداشتن ایران از دخالت در امور عربستان و متحدان این کشور است.

در حالی که عربستان به دلیل حمله هوایی به صنعا و شهادت بیش از 140 غیر نظامی یمنی تحت فشارهای بین المللی قرار دارد، الجبیر افزود ایرانی‌ها نباید از تروریسم حمایت کنند و در امور کشورهای منطقه دخالت کنند و اختلاف‌های طائفه ای را شعله ور نکنند.

عربستان برای حمایت از حکومت آل خلیفه در بحرین در سال 2011 نیروهای خود را به این کشور وارد و در سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز ملت بحرین مشارکت کرد. بر اثر این سرکوب ها بیش از 200 بحرینی شهید و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

الجبیر دست برداشتن ایران از تحریک ملت‌ها علیه حکومت‌های خود را جزء شرایط عربستان برای برقراری رابطه با ایران دانست و گفت: ایرانی‌ها نباید فکر کنند هر کسی که پیرو مذهب تشیع بوده، تابع ایران است و آنها شهروندان کشورهایی هستند که در آن حضور دارند و هیچ ربطی به ایران ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.