قدس آنلاین: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: جشنواره خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس در خراسان رضوی در ایام هفته دفاع مقدس کلید خورد تا خاطرات آن دوران گردآوری شود و در کتابی که در ایام هفته بسیج رونمایی می‌شود به چاپ برسد.

جشنواره خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس در خراسان رضوی کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، سردار اکبر نجاتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید وقایع و رویدادهای تاریخی و ملی را به درستی برای نسل‌های بعد تبیین کنیم و یکی از این افتخارات در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که باید گنجینه آن گردآوری شود.

وی افزود: در سال ۶۱ هجری قمری قیام حضرت سیدالشهداء(ع) را در کربلا داشتیم و اگر امروز واقعه عاشورا پس از چندین قرن زنده و باشکوه است و همه ساله محافل بزرگداشت این روز پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود به دلیل آن است که امام سجاد(ع) این واقعه را به درستی به نسل‌های بعد منتقل کردند تا واقعه عاشورا هیچگاه از یادها فراموش نشود؛ دفاع مقدس نیز باید اینگونه معرفی و تبیین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید دفاع مقدس زنده بماند و باید به دنبال شناسایی خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی برویم که هنوز در میان مردم ناشناخته هستند و آنان را به ملت شهیدپرورمان معرفی کنیم.

سردار نجاتی با اشاره به اینکه خراسان بزرگ نقش ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: در همین راستا مکانی برای باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در بوستان کوهسنگی مشهد تدارک دیده شده که ساخت و تکمیل آن نیازمند مشارکت و همراهی مردم و مسئولان استانی و شهری است.

وی تصریح کرد: جشنواره خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس در خراسان رضوی در ایام هفته دفاع مقدس کلید خورد تا خاطرات آن دوران گردآوری شود و در کتابی که در ایام هفته بسیج رونمایی می‌شود به چاپ برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: سایت باب هشتم پل ارتباطی مردم با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است و امیدواریم که یک کتاب کامل از خاطرات دوران دفاع مقدس تدوین شود و شاهد همراهی و همکاری همگان در تمامی حوزه های مرتبط باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.