نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت پروژه پدیده، گفت: تا دو ماه آینده خبرهای خوبی برای سهامداران خواهیم داشت.

تا 2 ماه آینده خبرهای خوبی از پدیده خواهیم داشت/ پیگیری حلقه مفقوده مشکلات پدیده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اخبار پدیده، هاجر چنارانی با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی نمایندگان استان در مجلس با مدیران پدیده اظهار کرد: همه دلسوز پدیده هستند اما متاسفانه حلقه مفقوده در این بین پیگیری امور است. پدیده در گذشته طی تاریخ های مختلفی از جمله ۲۳/۴/۹۵، ۷/۵/۹۵ و ۳۰/۵/۹۵ به مصوبات بسیار خوبی رسیده بود اما متاسفانه هیچ یک از این مصوبات به مرحله اجرایی نرسید.

وی در خصوص مصوبات موجود در مورد حل مشکلات پروژه پدیده، ادامه داد: ما به عنوان مجمع نمایندگان موظف هستیم اقدامات خود را در چارچوب مصوبات گذشته اجرا کنیم، مقرر شده بود اتاق مبادلات و معاملات سهام در مشهد ایجاد شود که متاسفانه هنوز هیچ گونه اتاقی تشکیل نشده است، تحقق این امر نیازمند یک سری تجهیزات نرم افزاری بود تا سازمان بورس اوراق بهادار یک بازار منصفانه برای اعضای پدیده به وجود آورد، این مصوبه که یکی از مهمترین اقدامات در خصوص پدیده است به منظور پیگیری توسط مجمع نمایندگان در دستور کار قرار گرفته است.

چنارانی اظهار کرد: یکی دیگر از مصوبات قابل پیگیری تسهیلات بانک صادرات برای پروژه پدیده است، مصوب شده بود بانک صادرات ایران یک سری تسهیلات جدید به شرکت پدیده با نرخ کارمزد مصوب بانک مرکزی ارائه کند، همچنین این بانک اقداماتی که قرار بود موسسه منحله میزان برای پدیده انجام دهد را نیز بر عهده گرفته است، در این راستا مقرر بود بانک صادرات تسهیلاتی به عنوان تسویه حساب با سهامداران میزان در راستای اجرای تفاهم نامه بین بانک مرکزی و صادرات بپردازد.

وی به حمایت بانک مرکزی از تشکیل کنسرسیوم بانکی با مدیریت بانک صادرات برای تامین حداقل ۵۰۰۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل پروژه های عمرانی شاندیز و کیش نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات اشاره و عنوان کرد: در تاریخ ۳۰/۵ مقرر شده بود طی ۱۰ روز نسبت به انجام این موضوع اقدام شود که هنوز انجام نشده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی همچنین به تقسیط بدهی های مالیاتی پروژه پدیده پس از تنفس ۳ ساله نیز اشاره و اظهار کرد: این موضوع نیز یکی دیگر از مصوبات جلسات گذشته بوده که برای اجرایی شدن آن مجمع نمایندگان پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

چنارانی به پرداخت تسهیلات از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و. اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر پروژه های در دست احداث پدیده در شاندیز و کیش پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارند، ان شاا... این تسهیلات جذب شده و سرمایه گذاران متقاضی هدایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: در نتیجه تمامی این پیگیری ها انچه که دارای اهمیت است این است که سهامداران به شکلی منطقی به سهام مورد نظر خود برسند و نارضایتی ها در یک چارچوب معقول رفع شود. و آنچه که من میبینم این است که همه دلسوزند و تصمیمات خوبی هم گرفته می شود اما پیگیری در این میان حلقه مفقوده است، تمامی کادر هیات مدیره جدید و نمایندگان استان با دلسوزی تمام این مسئله را دنبال می کنند ما نیز به طور جد از این پس پیگیر خواهیم بود و نهایتا تا ۲ ماه آینده خبرهای خوشی برای سهامداران خواهیم داشت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در انتها با اشاره به اینکه باید بپذیریم ورود به بازار سهام نیز با افت و خیز همراه است، خاطرنشان کرد: کسی که خواهان ورود به بورس است باید زیسک پذیر باشد چرا که بازار بورس در تمام دنیا با ریسک همراه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین مطالب

پربازدیدترین‌ها