۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 465922

ساعت 9 شب چهارشنبه به وقت شرقی آمریکا (4:30 بامداد پنجشنبه 29 مهر به وقت تهران) دانشگاه نوادا شهر لاس وگاس ایالت نوادا، میزبان آخرین مناظره نامزدهای دمکرات و جمهوریخواه خواهد بود.

 آخرین شانس ترامپ در آخرین مناظره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این مناظره نیز همچون مناظره نخست 90 دقیقه بوده و شامل شش بخش 15 دقیقه ای و بدون آگهی بازرگانی است. 30 دقیقه به بحث در مورد هر یک از موضوع های مناظره اختصاص خواهد داشت. گرداننده مناظره هر بخش 15 دقیقه ای را با یک سوال آغاز کرده و هر نامزد دو دقیقه فرصت پاسخگویی دارد. نامزدها می توانند در مورد پاسخ رقیب خود نیز اظهار نظر کنند. گرداننده مناظره می تواند از فرصت باقیمانده برای طرح سوال های دیگر استفاده کند.


گرداننده مناظره، کریس والاس 69 ساله و مجری دمکرات اخبار شبکه فاکس نیوز است. وی پیش از این نیز به همراه دو مجری دیگر این شبکه، گرداننده یکی از مناظره های درون حزبی جمهوریخواهان در جریان رقابتهای انتخابات 18 آبان امسال بود.


موضوع های مورد بحث این مناظره همچون مناظره های گذشته حول محور مسائل داخلی و خارجی بوده و شامل دیون و مستمری ها، مهاجرت، اقتصاد، دیوان عالی، بحران های جهانی و صلاحیت های لازم رئیس جمهوری است.


در آستانه آخرین مناظره، کلینتون هر چند با اختلافی 7 درصدی در میانگین نظرسنجی های تارنمای ریل کلیر پالیتیکس (RealClearPoltics) پیش است و بسیاری از صاحبنظران از هم اکنون او را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می دانند، اما انتشار بخش های دیگری از مصاحبه اف بی آی با هیلاری کلینتون در مورد پرونده ایمیلهای شخصی و افشاگری های اخیر تارنمای ویکی لیکس در مورد روابط گرم او با وال استریت و رسانه ها، موجب دغدغه دمکرات ها و خشم هواداران چپ گرای سندرز شده است.


ترامپ مناظره دوم نیز گر چه تا حدی توانست از زیر سایه سنگین رسوایی انتشار اظهارات وقیحانه 11 سال پیش خود بیرون آید، ولی با توجه به عقب افتادگی زیاد وی از هیلاری کلینتون در نظرسنجی های مردمی و گزینشگران و افشاگری های جنسی بیشتر، راه دشواری برای پیروزی در انتخابات در پیش دارد. با این حال حمله به دفتر انتخاباتی جمهوریخواهان در ایالت کارولینای شمالی و پیشنهاد وی برای تست دوپینگ نامزدها پیش از مناظره پنجشنبه، می تواند اوضاع را کمی به نفع او تغییر دهد.


دو مناظره پیشین نامزدهای ریاست جمهوری، 6 و 19 مهر در دانشگاه های هافسترا ایالت نیویورک و واشنگتن ایالت میسوری برگزار شد. یک مناظره نیز 14 مهر میان نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در دانشگاه لانگ وود ایالت ویرجینیا برگزار شد.


تمامی این مناظرات ساعت 9 شب به وقت شرقی آمریکا و 4:30 بامداد تهران برگزار شدند.


نظرسنجی های شبکه سی ان ان که بلافاصله پس از مناظرات انجام شد، هیلاری کلینتون را برنده دو مناظره پیشین دانست. نتایج نظرسنجی مناظره معاونان نیز مایک پنس را برتر از تیم کین دمکرات نشان داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.