قدس آنلاین- بجنورد-کبری علی آبادی: استاندار خراسان شمالی گفت: بسترها برای ورود بخش خصوصی به ایجاد فروشگاه های عرضه فرهنگی فراهم شود

وضعیت نامناسب آموزش وپرورش خراسان شمالی در فضای اداری

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدرضا صالحی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای کمک به منابع مالی آموزش و پرورش، باید فضایی فراهم شود تا با کمک فرمانداری ها بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و راه اندازی فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی وارد عرصه شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره درخواست آموزش و پرورش استان برای واگذاری ساختمان در حال احداث اداره کل امور اقتصادی و دارایی به آن نهاد گفت: در صورت اعلام موافقت کتبی وزارت آموزش و پرورش برای تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل ساختمان مزبور، پیگیری های لازم برای طی مراحل اداری برای واگذاری ساختمان انجام می شود.

استاندار خراسان شمالی درباره مطالبه های مطرح شده توسط سپاه برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها برای آشنا ساختن نسل جدید و دانش آموزان با ارزش های دفاع مقدس ضروری است و از این رو فرمانداری ها باید به تامین نیازمندی های برگزاری این برنامه فرهنگی همچون تامین خودروی سبک توجه داشته باشند.

صالحی خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا بخشی از هزینه های اعزام دانش آموزان بی بضاعت را تامین کنیم.

*وضعیت نامناسب فضای اداری

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت فضای اداری در این اداره کل مناسب نیست گفت: اکنون معاونت های مختلف این اداره در چند ساختمان مستقر هستند.

براتعلی حاتمی اظهار داشت: اداره کل آموزش وپرورش استان پس از تاسیس، در محل آموزش وپرورش بجنورد مستقر شد و البته به علت کمبود فضای اداری، آموزش و پرورش استان در چند فضای استیجاری و در مکان های مختلف مستقر شده است.

وی افزود: برای صرفه جویی در هزینه ها، سه معاونت به یکی از بناهای قدیمی منتقل شدند و اکنون وضعیت اداری ما نامناسب است.

حاتمی به اقدامات انجام شده برای ساختمان اداری آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: تقاضای ما این است که ساختمان ناتمامی که برای انتقال اداره کل امور اقتصادی و دارایی در حال ساخت است، به آموزش و پروش واگذار شود.

وی افزود: وزارت آموزش وپروش اعلام کرده است در صورت واگذاری این ساختمان ناتمام، هزینه های تکمیل آن را از محل منابع ملی تقبل می کند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: البته از آموزش  و پرورش درخواست شده است تا در قبال این ساختمان، ملکی را واگذار کند که امید می رود برای طی مراحل اداری مساعدت های لازم انجام شود.

اعزام بیش از 10000 دانش آموز به اردوهای راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این نشست از برنامه ریزی برای اعزام 28 هزار و 368 دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور از سال 92 تا کنون خبرداد و گفت: سهم امسال، اعزام بیش از 10 هزار دانش آموز به این اردوها است و  تا کنون یک هزارو 200 نفر از دانش آموزان شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند.

سرهنگ ابوالقاسم چمن درباره مشکلات این اعزام ها اظهار داشت: در تامین برخی از امکانات و نیازمندی ها خواستار توجه استانداری هستیم تا بتوانیم ماموریت ها در این برنامه فرهنگی را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در تامین خودروی سبک و سوخت لازم برای این خودروها با محدودیت روبه رو بوده  و دراین باره نیاز به همراهی دستگاه های اجرایی هستیم.

چمن خاطرنشان کرد: کمک به تامین هزینه های لازم به منظور تهیه بسته های فرهنگی، کمک به اعزام تیم های پزشکی و روحانیان از دیگر مطالبه ها برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور است.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در اردوهای پنج روزه راهیان نور زائران از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در دهلاویه، هویزه، اروند و شملچه بازدید می کنند.

عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار تعیین مبلغ شهریه داوطلبان آزاد متقاضی ترمیم سوابق تحصیلی شد و گفت: تعیین این رقم نیاز به موافقت شورای آموزش وپرورش دارد.

گفتنی است در این نشست میزان شهریه ثابت برای ترمیم سوابق تحصیلی دانش آموزان 15 هزار تومان و میزان شهریه برای هر ماده درسی 10 هزار تومان تعیین شد

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.