قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: مدیر تامین مسکن وساختمان کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون بیش از دو هزار خانواده مددجو در استان نیازمند مسکن هستند و چنانچه خیران بخشی از هزینه ساخت مسکن را تقبل کنند، کمیته امداد بخش دیگر آن را پرداخت می‌کند.

بیش از دو هزارخانواده مددجو نیازمند مسکن در خراسان شمالی

نوری افزود: امسال  ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  اعتبار به مسکن مددجویان کمیته امداد استان اختصاص یافت که بیشتر این مبلغ برای ساخت مسکن روستایی پیش بینی شده است.
وی با بیان این که از کل بودجه امسال بیش از ۲۵ میلیارد و  ۵۰۰ریال به  مسکن روستایی، حدود ۲۲ میلیارد ریال به مسکن شهری و ۱۵میلیارد ریال به بخش تعمیرات واحداث فضای جانبی اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال قرار است بیش از ۲۰۳  مورد مسکن روستایی ویژه  مددجویان احداث شود که تاکنون ۵۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی واحد ها نیز در حال اجراست که تا انتهای سال به بهره برداری می رسد.

*تعمیر 300 واحد مسکونی

نوری همچنین با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۰۰واحد مسکونی مددجویان در استان تعمیر و باز سازی شده است، گفت: به منظور تعمیر، تکمیل و باز سازی این تعداد مسکن مددجویی در استان اعتباری به میزان سه  میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی و کمکهای مردمی هزینه شده است.

وی ادامه داد:از مجموع تعمیرات انجام شده در استان ۷۰ مورد در شهرستان شیروان ،۶۶ واحد در اسفراین،۶۴ واحد مددجویی در بجنورد،۳۹ واحد در فاروج،۲۷ واحد در رازو جرگلان، ۱۹ واحد در جاجرم ،۱۲ واحد در مانه وسملقان و پنج واحد در شهرستان گرمه مورد بازسازی وتعمیر قرار گرفته است.

وی  احداث حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تخصیص اعتبار برای تعمیر مسکن را بخشی از فعالیتهای حمایتی کمیته امداد در استان برشمرد وافزود:  احداث، تکمیل و بازسازی، پرداخت اجاره مسکن و تامین انشعابات آب، برق، گاز از دیگر فعالیتهای این نهاد است.امسال حدود ۵۰  مورد حمام و ۳۰ مورد سرویس بهداشتی برای  خانواده های تحت پوشش متقاضی احداث شده است.
مدیرتامین مسکن وساختمان خراسان شمالی با اشاره به تعمیر مسکن مددجویان گفت: خانواده های نیازمند تعمیرات مسکن، ابتدا توسط مددکاران  شناسایی شده  و بعداز انجام مراحل لازم و بازدید کارشناسان و نیاز سنجی منازل مسکونی، بر اساس اولویت به واجدین شرایط مبالغی در قالب تعمیر جزیی و کلی پرداخت می شود.
*نیاز مسکن الویت مددجویان

نوری نیاز به مسکن مناسب را از اولویت های اساسی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: این نهاد مردمی در جهت احداث مسکن مددجویی و تامین نیازهای مددجویان تا کنون اقدامات زیادی انجام داده است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد در حال حاضر با ارائه کمک هزینه زندگی به مددجویان در تلاش است مشکلات پیش روی خانواده‌ های نیازمند را مرتفع سازد و در جهت آسایش روانی و اقتصادی اقشار نیازمند جامعه گام بردارد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.