قدس آنلاین - گیلان – نرجس غلامپور:معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان از به‌هنگام‌سازی آخرین اطلاعات نقشه جغرافیایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان خبر داد.

به‌هنگام‌سازی نقشه جغرافیایی سرشماری عمومی در گیلان

وحید طیفوری در جلسه سرشماری نفوس و مسکن گیلان با اشاره به اینکه مراجعه ماموران سرشماری به خانوارها آغاز شده است اظهار کرد: خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند کد آماری خود را به ماموران سرشماری ارائه کنند.

وی به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مراجعه 40 درصد از خانوارها به سایت سرشماری نفوس و مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: نرم‌افزار استفاده از نقشه در تبلت برای ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن طراحی شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نقشه‌های کاغذی در سرشماری میدانی عمومی نفوس و مسکن سال 95 حذف شده است، تصریح کرد: امر مذکور در کاهش مشکلات اجرایی تاثیرگذار است.

طیفوری به اصلاح فایل جغرافیایی همزمان با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: ترکیب آموزش حضوری و غیر حضوری رده‌های اجرایی از طریق سامانه آموزشی غیر حضوری انجام شده است.

وی با اشاره به طراحی نرم‌افزار جمع‌آوری اطلاعات و استخراج آن در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، بیان کرد: نرم‌افزار مذکور در تسریع فعالیت‌های مربوط به استخراج اطلاعات تاثیرگذار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان از حذف هزینه‌های ورود اطلاعات در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ایجاد امکان گزارش‌گیری الکترونیکی حین اجرا، کنترل و مدیریت در سطح‌های مختلف جغرافیایی وجود دارد.

طیفوری با بیان اینکه هماهنگی لازم برای تامین تجهیزات توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است، خاطرنشان کرد: همکاری همه‌جانبه رسانه‌ها در روند سرشماری عمومی نفوس و مسکن موثر است.

وی به وجود دو هزار نفر آمارگیر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان در سال 90 اشاره کرد و افزود: امسال تعداد ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن به 800 نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای 114 فعالیت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، بیان کرد: تعداد 80 فعالیت در استان پیش‌بینی شده است.

طیفوری، اطلاع‌رسانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان را از ابتدای امسال خواند و تصریح کرد: وضعیت گیلان در زمینه اطلاع‌رسانی مطلوب است.

وی از کاهش یک‌سوم آمارگیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: آخرین اطلاعات شهرداری‌ها و آبادی‌ها در حوزه تهیه فایل جغرافیایی به‌هنگام‌سازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.