قدس آنلاین: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا علیه السلام از کسب رتبه دوم تولید علم در بین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور توسط این دانشگاه خبر داد.

کسب رتبه دوم تولید علم در بین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور توسط دانشگاه امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، عوض کننده قراول در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار کرد: پایگاه مرجع دانش سیویلیکا در حال حاضر مسئول گردآوری و سازماندهی مجموعه مقالات ارائه شده در کنفرانس های داخلی و خارجی بوده و از دو سال قبل ساماندهی مقالات نشریات و ژورنال هایی را که هر مرکز دانشگاهی یا پژوهشی منتشر می کند، در دستور کار خود قرار داده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا علیه السلام گفت: تعداد مقالات مشترک دانشگاه امام رضا علیه السلام با دانشگاه های دیگر به ترتیب 61 مقاله مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ۵۲ مقاله مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور ، ۳۵ مقاله مشترک با دانشگاه پیام نور (همه مراکز) و 26 مقاله مشترک با دانشگاه بین المللی امام خمینی(ع) بوده است.
عوض کننده با بیان اینکه دانشگاه امام رضا علیه السلام هیچ دخالتی در جمع آوری و امتیازبندی این مقالات نداشته است، گفت: این آمار شامل مقالات یکتا نیست و ممکن است بیش از یک نویسنده از دانشگاه امام رضا(ع) در آن مشارکت و همکاری داشته اند. ولی آمار تولید علم این مرکز فقط بر اساس همکار یکتا از هر مرکز استخراج شده است.
وی تصریح کرد: این رتبه بندی منحصرا مربوط به سیویلیکاست و مبتنی بر هیچ یک از شاخص ها و مقیاس های ملی و بین المللی رتبه بندی دانشگاه ها انجام نگرفته است و این آمار بدون نظرگرفتن مقالات منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی و مقالات ISI یا مجلات معتبر خارجی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا علیه السلام گفت: این تعداد مقاله برای دانشگاه امام رضا(ع) مربوط به فاصله بین سال های 1385 تا کنون بوده که قاعدتا برای موسسات قدیمی تر نظیر دانشگاه علمی کاربردی از سال 1373 یعنی از سال تاسیس محاسبه شده است.
عوض کننده در پایان گفت: برگزاری همایش ملی در دانشگاه امام رضا علیه السلام بر روند رشد تولیدات مقالات بسیار می تواند تاثیرگذار باشد، چراکه فرصت مغتنمی برای دانشجویان و استادان این دانشگاه فراهم می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.