۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 467254

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان گفت، کشورهای جهان به آمریکا پشت کرده اند زیرا از «باراک اوباما» رئیس جمهوری متنفر هستند.

 جهان از اوباما متنفر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، ترامپ در جمع هوادارانش در «جونزتاون» ایالت پنسیلوانیا گفت «تضعیف قدرت آمریکا» در دوران ریاست جمهوری اوباما باعث شده است کشورهایی مانند فیلیپین، اتحاد نزدیک با آمریکا را پس از چند دهه به نفع چین رها کنند. 
وی گفت: «جهان از رئیس جمهوری ما و از ما متنفر است و شما ملاحظه کردید که پس از سالها چه اتفاقی در رابطه با فیلیپین رخ داد. آنها (فیلیپینی ها) اکنون به روسیه و چین چشم دوخته اند زیرا احساس خوبی درباره آمریکا که قدرت آن تضعیف شده است، ندارند.»
اوباما ماه گذشته و به دنبال استفاده «رودریگو دوترته/Rodrigo duterte» از عبارات رکیک و توهین آمیز، دیدارش با رئیس جمهوری جنجالی فیلیپین را لغو کرد.
دوترته روز پنج شنبه گفت «آمریکا شکست خورده است» و خواستار روابط نزدیک تر با روسیه و چین به جای روابط با غرب شد. 
وی در دیدار از چین گفت: به صراحت می گویم تنها امید اقتصادی فیلیپین، چین است و دیدار از این کشور لحظه تعیین کننده ای در دوران ریاست جمهوری ام است. 
رئیس جمهوری فیلیپین با این حال هفته گذشته ظاهرا با عقب نشینی از مواضع قبلی خود گفت به نفع کشورش نیست که به طورکامل روابطش را با آمریکا قطع کند.
ترامپ در اظهارات روز جمعه خود نه تنها از اوباما انتقاد کرد، بلکه در گردهمایی دیگری درایالت کارولینای شمالی به «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز حمله لفظی کرد و گفت: آیا وی همان کسی نبود که گفت اگر نمی توانید خانه خود را اداره کنید، قادر نخواهید بود کاخ سفید و کشور را نیز اداره کنید.
در حالی که زمان چندانی تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری در روز سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) باقی نمانده است، اتهامات نامزدها و هواداران دو نامزد اصلی انتخابات به یکدیگر افزایش یافته است.
«هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها که خود در روزهای پیش رو تا انتخابات با چالش هایی برای پاسخگویی به خاطر افشاگری های ویکی لیکس مواجه است، روز جمعه در گردهمایی هوادارانش در کلیولند ایالت اوهایو، ترامپ را تهدیدی علیه دمکراسی خواند و گفت: ما تفاوت بین رهبری و دیکتاتوری را می دانیم و انتقال آرام قدرت یکی از مسائلی است که ما را متفاوت می کند.
اوباما نیز پیشتر اظهارات مشابهی را مطرح کرده و در موضع گیری علیه ادعاهای ترامپ درباره امکان تقلب در انتخابات گفته بود: چنین حرف هایی برای دمکراسی خطرناک و مخرب است. 
با پایان یافتن مناظره های انتخاباتی در آمریکا نتایج نظرسنجی ها از نزدیک شدن فاصله ترامپ با کلینتون حکایت دارند.
نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه معتبر فرانسوی افکارسنجی ایپسوس که دیروز (30 مهر) منتشر شد، نشان می دهد که ترامپ توانسته فاصله خود با کلینتون را به چهار درصد کاهش دهد.
نتایج این نظرسنجی که از 14 تا 20 اکتبر و از میان 1640 رای دهنده احتمالی 50 ایالت آمریکا انجام شد، نشان می دهد که کلینتون 44 درصد و ترامپ 40 درصد از آراء رای دهندگان را به خود اختصاص دادند.
در نظرسنجی 7 تا 13 اکتبر، کلینتون با 44 درصد آراء از ترامپ 37 درصدی پیش بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.