عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی با اشاره به اینکه به چشم‌اندازهای قوانین مبارزه با قاچاق کالا نرسیده‌ایم، گفت: عزم جدی برای مبارزه با قاچاق وجود ندارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه عصر امروز(2 آبان‌ماه) کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در این جلسه کمیسیون، مسئولان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور یافتند.

وی به گزارش مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز علی رغم تلاش‌های انجام شده روند بارزه با قاچاق کالا و ارز مثبت نبوده و عظم جدی برای مبارزه وجود ندارد و چشم اندازهای که برای مبارزه داشتیم، نرسیدیم.

عضو هیئت رئیسه کمسیون قضایی و حقوقی مجلس به گلایه‌های مسئولان این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: عدم قوانین شفاف برای مبارزه با قاچاق و همچنین وجود نهادهای موازی که سرعت مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کند کرده از جمله گلایه‌های مسئولان این ستاد بود.

کمالی‌پور با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان، تصریح کرد: عدم عزم جدی با مبارزه با قاچاق و وجود مافیای قدرتمند در پشت صحنه قاچاق کالا و ارز و همچنین عدم برخورد با دانه‌درشتها از جمله مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس به جمعبندی نهایی این جلسه اشاره کرد و تصریح کرد: اعضا به این نتیجه رسیدند که در آینده قوانین منسوخ و مزاحم از مجموعه قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز حذف کرده  و همچنین قوانین مبارزه با قاچاق شفاف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.