هنر: نمایشگاه «عاطفه خاک» مروری بر آثار عاشورایی علی‌محمد شیخی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

مداحی‌های قلمی «شیخی» به نمایش درآمد

شیخی در مراسم افتتاح آثار عاشورایی خود که در حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه تم آثارش همیشه عاشورایی است، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به‌کار نقاشی با توجه به اینکه پدر مرحومم مداح خوبی بود و همچنین در تعزیه‌ها هم نقش امام حسین(ع) را ایفا می‌کرد، دوست داشتم راه پدر را دنبال کنم و به بیانی مداح قلمی‌ شدم.

وی افزود: روایت‌ها و مقاتل عاشورا را می‌خواندم و در هیأت‌های مذهبی هم حضور داشتم و در ذهنم موضوعات مرتبط با عاشورا همیشه حضور داشت و نقاشی‌هایم بر طبق همین احادیث است؛ البته تلاش کردم تا از زاویه دیگری به عاشورا بنگرم و زاویه دیدم هم امید به زندگی است و یأس و ناامیدی در آن وجود ندارد.

شیخی تأکید کرد: تم رنگ‌هایی که در تابلوهایم استفاده کرده‌ام، سرد و آبی است. برخلاف عاشورا که همیشه آن را در تابستان و گرما و بیابان و خاک تصور کرده‌ایم، من این فضا را به‌شکلی عرفانی روایت کرده ‌و از رنگ‌های شاد هم در ترکیب آثارم بهره برده‌ام. همچنین سعی کرده‌ام حس ایرانی را با استفاده از نمادها و المان‌های ایرانی نشان دهم.

وی با اشاره به اینکه از سال 62 تابلوهای عاشورایی خود را در مرکز هنرهای تجسمی‌حوزه هنری تولید کرده‌ است، اظهار کرد: در حال‌حاضر بیش از 100 تابلوی نقاشی در آرشیو حوزه هنری دارم که نمایشگاه «عاطفه خاک» گزیده ای از آن آثار است. سبک‌های آثارم هم متفاوت است، البته بیشتر آثارم در سبک سورئالیستی کشیده شده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه «عاطفه خاک» تا 10 آبان ماه همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل و پنج‌شنبه‌ها در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.