قدس آنلاین/ رضا طلبی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: براساس مصوبه‌ای که در این کمیسیون به تصویب رسید، سختی و زیان آور بودن کار رانندگان مورد تأیید قرار گرفت و مصوب شد رانندگان با ۲۰هزار ساعت رانندگی، بازنشسته شوند.

شغل «رانندگی» سخت و زیان‌آور می شود

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو قدس آنلاین گفت: شغل رانندگی کار سخت و زیان آوری است، ولی چون رانندگان کارفرما ندارند، در قانون نمی‌شد این شغل را جزو مشاغل سخت و زیان آور به حساب آورد، از این رو، رانندگان پذیرفتند که چهار درصد بیمه سخت و زیان آور را خودشان به عنوان کارفرما پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم افزود: در مجلس نهم در کمیسیون اجتماعی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید و حتی به صحن علنی مجلس رفت، اما نوبت به بررسی آن در آن مجلس نرسید. عزیزی تصریح کرد: در مجلس دهم دوباره این طرح از ابتدا مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن روز دوشنبه در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، مبنی بر اینکه رانندگان به جای بازنشستگی با ۲۷هزار و 500 ساعت، با ۲۰هزار ساعت  رانندگی  بازنشسته خواهند شد. وی اظهار داشت : این مصوبه در هفته آینده به صحن علنی مجلس خواهد رفت تا مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.