آیت الله آملی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور عراق در فرودگاه مهرآباد گفت: جمهوری اسلامی ایران به عراق به عنوان کشور برادر نگاه می‌کند و این سفر به درخواست رسمی رئیس دستگاه قضایی عراق صورت می‌گیرد و امیدواریم در این سفر پاره‌ای از مذاکرات انجام شود.

رئیس قوه قضائیه پیش از عزیمت به عراق چه گفت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، آیت الله آملی لاریجانی که با دعوت رئیس شورای عالی قضایی عراق و به منظور گسترش مراودات حقوقی و قضایی عازم کشور عراق است، پیش از سفر به این کشور در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق به عنوان کشور برادر نگاه می‌کند و حتما خواهان یک کشور مستقل، توانمند، با اقتدار و یکپارچه در همسایگی خود است.

وی افزود: این سفر به درخواست رسمی رئیس دستگاه قضایی عراق صورت می‌گیرد و امیدواریم در این سفر پاره‌ای از مذاکرات انجام شود.

رئیس قوه قضائیه به چهار قرارداد مهم در زمینه حقوقی و قضایی در این سفر اشاره کرد و گفت: در این سفر تفاهم نامه‌های مهمی در زمینه حقوق بشر، معاضدت قضایی، انتقال زندانیان و استرداد مجرمان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود ائمه اطهار (ع) که قبله آمال مسلمین است خصیصه متفاوت این کشور است، به دیدارهای پیش رو اشاره کرد و گفت: با مسئولان عالی کشور عراق ملاقات خواهیم کرد و در نجف هم با علمای بزرگ ملاقات خواهیم داشت.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: امیدواریم بحث تروریست در منطقه با تعامل و همفکری کشورهای مشترک و در راستای مبارزه با این پدیده پیش برود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این سفر قرار است تفاهم نامه‌ای را به امضا برسانیم که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در این سفر و در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق در خصوص راه‌های گسترش مراودات حقوقی و قضایی میان دو کشور ایران و عراق گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس کشور عراق نیز از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به عراق خواهد بود.همچنین آیت الله آملی لاریجانی با علما و مراجع نجف نیز دیدار خواهد کرد.

دادستان کل کشور، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون منابع انسانی قوه قضائیه، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و وزیر دادگستری، آیت الله آملی لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.