قدس آنلاین- یزد :رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت : بافت تاریخی یزد و حاشیه‌نشینی‌های شهری و روستایی از مهمترین کانون‌های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است.

بافت تاریخی یزد از مهمترین کانون‌های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است

به گزارش قدس آنلاین از  یزد ، علیرضا فرشید با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، اظهارداشت : هدف اصلی این است که جامعه با اهمیت موضوع آشنا شود و با افزایش آگاهی، زمینه‌ی مشارکت مردم در این عرصه فراهم می‌شود.

وی افزود: مهمترین وظیفه‌ی ما در حوزه پدافند غیرعامل، هم‌افزایی ملی و آمادگی کامل برای رویارویی با حوادث طبیعی است که در بخش ساختمان ممکن است خسارات بزرگی به دنبال داشته باشد.

فرشید با اشاره به این که بافت تاریخی یزد به لحاظ ویژگی‌های آن و نیز حاشیه‌نشینی‌های شهری و روستایی از مهمترین کانون‌های خطر در حوزه حوادث ساخت و ساز است، تصریح کرد: تلاش در راستای تحقق توسعه پایدار بدون توجه و ارزیابی درست از آسیب‌ها و تهدیدهایی که ممکن است با آن ها مواجه باشیم، امکان‌پذیر نیست و نیاز به برنامه‌ریزی درست و منطقی جهت مقابله با تهدیدها در حوزه‌های مختلف امری ضروری است.

وی تربیت تخصصی نسل حاضر و نسل آینده‌ساز را ضروری دانست وافزود : با شناخت شرایط موجود، طراحی مانورها و دوره‌های آموزشی باید زمینه‌هایی را فراهم کنیم که در شرایط بحرانی به مردم و زیرساخت‌های موجود کمترین آسیب‌ها وارد شود.

فرشید با اشاره به این که مفهوم پدافند غیرعامل هنوز برای بسیاری از مردم و مسئولان شناخته شده نیست، تصریح کرد: واحد روابط عمومی سازمان باید تلاش کند با همکاری رسانه‌ها و انجام فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی اطلاعات و حساسیت مردم را نسبت به ساختمان سازی فنی مهندسی افزایش دهد، ضمن این که دوره‌های مختلف آموزشی نیز برگزار شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.