۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: 470464

شاید برای شما هم اتفاق افتاده حتی در هوای گرم هم دچار لرز و سرما شده باشید، باید توجه کنید این حالت می‌تواند نشانه‌ای از بیماری داخلی در بدن باشد

تب و لرز را خیلی جدی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین،ایرج خسرونیا متخصص بیماری های داخلی درباره علت ایجاد لرز در بدن افراد اظهار داشت: انواع لرز در بدن که در حالت عادی و بدون وجود سرما رخ می‌دهد، می‌تواند حاکی از یک نوع بیماری داخلی باشد که باید برای درمان آن اقدام کرد.
وی افزود: در اثر بیماری‌های داخلی که در آن فرد را دچار احساس لرز می‌کنند، انرژی بدن فرد کاسته و خون رسانی به اعضای بدن کم می‌شود که فرد احساس سرما می‌کند.
این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به انواع بیماری‌هایی که باعث ایجاد لرز در بدن می‌شوند، گفت: مهم‌ترین بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز بدن و احساس سرما در ناحیه‌ی دست و پا می‌شوند، شامل کم کاری تیروئید، کم خونی، انسداد عروق، کاهش قند خون، کم‌کاری غدد فوق کلیه و دیابت و نیز فشار خون پایین هستند.
وی در خصوص درمان بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز و احساس سرما در بدن فرد می‌شوند، تصریح کرد: افرادی که به این مشکل دچارند باید با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش‌های دقیق به بررسی نوع بیماری خود پرداخته و با توجه به نتایج آزمایش، درمان مخصوص به بیماری را پیگیری کنند.
خسرونیا درباره‌ نقش تغذیه در درمان این بیماری گفت: در افرادی که دچار کم‌خونی و سوء تغذیه می‌باشند و به سبب آن احساس سرما می‌کنند، می‌توان با رژیم غذایی صحیح، این مشکل را برطرف کرد.

منبع:الودکتر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.