قدس آنلاین- بهاره بختیاری: دید و بازدید ایام نوروز تمام می‌شود، تصمیم می‌گیرد در روزهای آخر تعطیلات طبق روال سال گذشته، همسرش را به شهر و دیار خود ببرد، تا سالی خوش را پس از تعطیلات آغاز کند،

مسافرکشی که مسافرش کشته شد

اما انگار دست تقدیر برای او سرنوشت دیگری رقم زده است و باید برای گذراندن روزهای سخت زندگی، خودش را آماده کند. این بار که نمی‌دانست، اگر در بازگشت از جاده درگز به مشهد باید مسافری را سوار کند، تاوان این روزهای سخت زندگی را بدهد، آبروداری می‌کند با رودبایستی در مقابل مرد همسایه پیشنهادش را می‌پذیرد که شبانه او را به مشهد برساند، در مسیر راه که قرار می‌گیرد، دو نفر دیگر که در کنار جاده بودند نیز از او می‌خواهند آن‌ها را به مقصد برساند، او که با خود می‌گوید: پیشنهاد آن‌ها را قبول نکنم باید حالا حالا در هوای سرد کنار جاده بمانند، از سر دلسوزی قبول می‌کند تا آن‌ها را نصف شب به مشهد برساند.

طول مسیر، به دلیل عجله سرنشینان و سرعت بالای ماشین او با یک وانت بار تصادف می‌کند و از مسیر خود در جاده منحرف می‌شود، مرد همسایه در همان لحظه به دلیل شدت جراحت وارد شده فوت می‌کند و سرنشینان عقب خودرو نیز مصدوم می‌شوند.

از این لحظه داستان زندگی مرد راننده که در رودبایستی قبول می‌کند همسایه را به مشهد برساند، تغییر می‌کند او که به دلیل بیماری پدر تا حالا هم نان آور خانه خود بود و هم پدرش، به دلیل فوت مرد همسایه و پرداخت دیه حالا می‌شود سربار آن‌ها.

او بهترین سال‌های زندگی‌اش را باید پشت میله‌های زندان بگذراند و چون نتوانسته از سال 92 تاکنون پول دیه قتل غیرعمد را پرداخت کند، سال به سال به میزان دیه پرداختی او افزوده شده است و تاکنون نیز توانسته با رقمی که جمع آوری کرده یک سال از زندان خود را بخرد و به دلیل گذاشتن وثیقه فقط نصف روز را در زندان می‌گذراند. طبق حکم قاضی 30 درصد مبلغ را بیمه پرداخت کرده و 70 درصد که به رقم روز به 100 میلیون رسیده است، بپردازد.

و اما اگرهایی که در این راستا شکل می‌گیرد، نشان دهنده این است که دفاتر بیمه تمام هزینه‌های پرداختی خودروهایی که مسافرکش بوده را پرداخت نمی‌کند.

افراد باید در راستای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی در زندگی‌شان حین مسافرکشی به خصوص در جاده‌های کشور بیمه نامه کامل داشته باشند و از تمام تبصره‌های آن باخبر باشند تا روزی شاهد پیش آمد چنین ماجراهای تلخ در زندگی‌شان نباشند.

رقم پرداختی هزینه بیمه متغیر است

در همین راستا، مجید احمدی کارشناس بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل تردد بیشتر ریسک خط بالاتر تاکسی‌ها نسبت به ماشین‌های عادی در شهر نرخ‌نامه بیمه آن‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آیین‌نامه بیمه دیه مالی 6 میلیون و 300 تومان و جانبی نیز 253 میلیون تومان به رانندگان ابلاغ شده است، گفت: کارشناس بیمه در صورتی که تشخیص دهد قتل غیرعمد است، کل هزینه را پرداخت می‌کند و در غیر این صورت فقط 30 درصد هزینه را می‌پردازد و 70 درصد آن برعهده خود راننده است.

احمدی تصریح کرد: اگر فردی در مسیر بدون هدف مسافر را سوار کرد و دچار حادثه شد، بیمه تمام حادثه سرنشین را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در چند سال اخیر، افرادی با حیله و ترفند به دنبال این هستند از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.