معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو منابع و ابزارهای کافی را در اختیار دارد تا به فعالیت‌های غیر دوستانه واشنگتن در فضای سایبری پاسخ دهد.

به فعالیت‌های غیر دوستانه واشنگتن در فضای سایبری پاسخ می دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: روسیه منابع کافی را در اختیار دارد تا به فعالیت های غیر دوستانه آمریکا در فضای مجازی واکنش نشان دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: مساله جرم سایبری هنوز داغ است. متاسفانه، سیاسی کردن عمدی و مصنوعی این مساله در حال وقوع است. این مساله به دولت آمریکا هیچ اعتباری نمی دهد. ما منابع کافی را در اختیار داریم تا فعالیت های احتمالی غیر دوستانه و خصمانه در فضای اطلاعاتی و سایبری را رصد کنیم. اگر چنین اقداماتی صورت گیرد، بی شک، چالش جدید و بزرگی در روابط بین مسکو و واشنگتن به وجود خواهد آمد.

اوایل اکتبر واشنگتن رسما دولت روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی از طریق حملات سایبری و هکری به سازمان ها و موسسات سیاسی متهم کرده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی رسما دولت روسیه را به داشتن نقش مستقیم در حملات سایبری به گروه ها و سازمان های سیاسی آمریکایی متهم کردند.

روسیه بارها اتهامات آمریکا درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری و هک کردن سازمان های سیاسی این کشور را رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.