مستند بازسازی «ج تهرانی» نگرشی به زندگی علمی، اجتماعی و مبارزات «آیت ا... میرزا جواد آقاتهرانی» از علمای برجسته مشهد و از بزرگان علم کلام و اخلاق در خراسان با تخلص ج تهرانی دارد. این مستند در سیمای خراسان رضوی و در 3 قسمت 30 دقیقه ای تولید شده است.

زندگی «میرزا جواد آقاتهرانی» درمستند «ج تهرانی»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، میرزا جواد آقا تهرانی از عالمان برجسته شیعه بود که علاوه بر تدریس و تألیفات علمی، در عرصه عملی نیز به حمایت از انقلاب اسلامی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از چهره های حامی انقلاب بود؛ حمایت این عالم از انقلاب تا آنجا پیش رفت که در دوران جنگ تحمیلی لباس رزم به تن کرد و همراه با رزمندگان دفاع مقدس در عملیات متعددی حضور یافت.

این مستند قصد دارد بخشی از زوایای پنهان شخصیتی این عالم ربانی را که با حضور در جبهه های حق علیه باطل در طول دوران 8 سال دفاع مقدس رقم خورده است، معرفی کند. برای دستیابی به اطلاعات مستند از شخصیت این عالم ربانی، نزدیک به 20 ماه کار تحقیقاتی، با بهره مندی از گروهی مجرب در دستور کار قرار گرفت که به ساخت مستندی 90 دقیقه ای منجر شد.  همچنین در این مستند حرف های نزدیکان، شاگردان و هم عصران آن مرحوم درباره این شخصیت فرزانه را به تصویر می کشد.

 همچنین در این مستند نقش میرزا در انقلاب مشهد و خراسان که نقشی جدی و پررنگ بوده است ، بررسی میشود،به ویژه که حجت بر بخش عمده ای از بازاریان خراسان با حرف ایشان تمام می شود.

مستند« ج تهرانی»  روزهای 16 ، 17 و 18 آبان از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش می شود .

 عوامل دست اندرکار این مستند بازسازی عبارتند از :  کارگردان: هادی حاجتمند ،  محقق : زینب جمالی نژاد،  فیلمبردار: ابراهیم رجبیان ،  تدوین : حجت حیدری ،  تهیه کننده : رشید حاجتمند ،  طراح صحنه: مهدی آفتابی ،  دستیار کارگردان : هاشم مسعودی  صدابردار : محسن طیبی  .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.