قدس آنلاین: رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: ۱۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری مشهد و ۸۰۰ نفر از خدام مردمی در قالب ۶۵۰ پاکبان، ۳۵۰ راننده اتوبوس، ۲۵۰ روحانی و مبلغ، ۴۰۰ خادم مواکب ، ۱۲۰ خانم و ۱۲۰ پزشک و پرستار برای اربعین به نجف، کربلا و کاظمین اعزام می‌شوند.

 ۳۸۹۰ خادم اربعین در قالب ۸ حوزه خدمتی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید موسویان در دومین نشست خبری ستاد اربعین شهرداری مشهد اظهار داشت: مسیر اربعین با خون اولیاء خدا فتح شده و به همین دلیل ماندگار است، همچنین لازم است فضای معرفتی اربعین در رسانه‌ها به نحو شایسته تبیین شود و نباید از اربعین ساده بگذریم.

مشاور شهردار مشهد با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین رکن اساسی جریان امامت در آخر الزمان است، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های اربعین این است که سخت افزار بر نرم افزار غلبه کرده و هویت اربعین به درستی مشخص نمی‌شود در حالی که اربعین ظرفیت دیپلماسی فرهنگی و عمومی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اربعین قواعد روزمره و جاری دنیا را تغییر داده خاطرنشان کرد: کشوری که زیرساخت برای پذیرایی از زائران و امنیت پایدار ندارد هر سال به تعداد زائران آن اضافه می‌شود، همچنین باید ابعاد بین‌المللی اربعین را قدر بدانیم و از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده کنیم.

موسویان تصریح کرد: باید ارتباط معنادار بین اربعین و مشهد ۲۰۱۷ ایجاد کنیم زیرا افراد حاضر در اربعین بهترین مخاطبان برای مشهد در سال ۲۰۱۷ هستند و باید از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده کنیم، همچنین تشکیل ستاد دائمی اربعین ابتکار جدید در شهرداری مشهد است.

رئیس ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی در رابطه با آمار افراد اعزام شده گفت: ۱۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری مشهد و ۸۰۰ نفر از خدام مردمی در قالب ۶۵۰ پاکبان، ۳۵۰ راننده اتوبوس، ۲۵۰ روحانی و مبلغ، ۴۰۰ خادم مواکب ، ۱۲۰ خانم و ۱۲۰ پزشک و پرستار برای اربعین به نجف، کربلا و کاظمین اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: با استفاده از ظرفیت ها بدون صرف هزینه بیشتر مواکب امام رضا(ع) در عراق به هشت موکب رسیده و روز جمعه بزرگترین پروژه موکب دائمی زائران در مساحت ۱۲ هزار متر در نزدیک ترین مکان به حرم امیر المومنین بهره برداری می‌شود،  این موکب را ۱۲۰ کارگر در مدت ۴۰ روز ساخته‌اند.

موسویان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های داخلی به نحو احسن استفاده شده عنوان کرد: برای ساخت موکب دائمی ۳۰ تریلی آجر و موزاییک خریداری و ارسال شده و اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به نحو احسن رعایت شده ضمن اینکه هزینه‌ها از سال گذشته کاهش یافته زیرا از ظرفیت‌های مردمی و خیران استفاده شده است.

رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار پتو که معادل نیم میلیارد است در پویش مردمی نذر پتو جمع آوری شده که بخشی از آنها به مشهد برگردانده می‌شود و برای زائران پیاده امام رضا(ع) استفاده می‌شود، همچنین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به عراق اعزام شده است که قرار است در بازه زمانی ده روز بیش از ۲۵۰ هزار زائر را جا به جا کنند.

وی تصریح کرد: با تغییر شیفت و مدیریت اتوبوس‌ها، خدمات شهری مشهد دچار هیچ خللی نمی‌شود و با کمبود رو به رو نیست، همچنین در کاروان ۱۲۰۰ نفره شهرداری ۱۰۰۰ نفر از افراد زیارت اولی هستند که این سفر و زیارت باعث نشاط در سیستم اداری می‌شود.

موسویان در رابطه با برنامه‌های فرهنگی مواکب افزود: از ۲۴ آبان تا یک آذر به مدت هشت روز مراسمات مذهبی و آیینی در تمام مواکب برگزار می‌شود، همچنین در هر اتوبوس مبلغ حضور دارد که بحث های معرفتی را پیگیری می‌کند و کمپین نایب زیارة نیز که به نیابت از ۲۰  هزار شهید است باعث می‌شود زائران با یاد و خاطره شهدا به زیارت بروند.

رئیس ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی شهرداری مشهد با بیان اینکه بیش از ۷۰ تریلی ملزومات اربعین به عراق فرستاده شده گفت: در چارچوب بودجه شهرداری چهار میلیارد هزینه کرده و ساخت سوله دائمی نیز سبب کاهش هزینه در سال‌های آینده می‌شود و کار بسیار هوشمندانه‌ای است.

وی افزود: قدرت اربعین را اگر کشور دیگری داشت قطعاٌ ادعای ابر قدرتی می‌کرد و هنوز رسانه‌ها عمق اربعین را درک نکرده‌اند و نتوانسته‌اند اربعین را برای مردم جهان به صورت مناسب ترجمه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.