بیرجند-قدس آنلاین: سرپرست اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدا امسال به همت هیئت امنا ستاد دیه مردمی استان ۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان خراسان جنوبی آزاد شده است.

۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان خراسان جنوبی آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس ستاد دیه کل کشور با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه ۱۴۲ پرونده زندانیان در ستاد دیه استان در حال بررسی است اظهارداشت: از این تعداد ۱۱۴ نفر بدهی مالی، ۱۷ نفر مهریه، ۷ نفر مهریه و ۴ نفر برای دیه درون زندان‌های استان هستند.

وی افزود: ستاد دیه در استان شامل ۳ عضو ثابت است که هیئت مدیره ندارد و توسط هیئت امناء اداره می‌شود و متشکل از ۷ عضو که سه عضو اصلی رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانها و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان است و ۴ نفر از معتمدین استان نیز به عنوان مشاور در هیئت امنای ستاد دیه حضور دارند.

سرپرست اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد که از ابتدا امسال توسط ستاد دیه استان آزاد شده‌اند ۴ نفر دیه، ۳۲ نفر بدهی مالی، ۱۷ نفر مهریه و ۲ نفر برای نفقه بوده است که با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان آزاد شده‌اند.

هاشمی بیان کرد: این اعتبار از محل کمک ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان و تسهیلات بانکی در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده است.

وی افزود: تعداد ۱۴ جلسه از ابتدا امسال توسط ستاد دیه استان برگزار شده است که ۴ جلسه با تشکیل هیئت امناء این ستاد برگزار شد و ۹۹ فقره پروند مطرح و بررسی شده است.

سرپرست اداره کل زندانهای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر موجودی کل زندانهای استان که پرونده آنها در ستاد دیه در حال بررسی است ۱۴۲ نفر است که از این تعداد ۱۱۴ نفر بدهی مالی، ۱۷ نفر مهریه، ۷ نفر مهریه و ۴ نفر برای دیه درون زندانهای استان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.