قدس آنلاین:بجنورد- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: سرانه سبد غذایی کودکان زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در استان به ۷۵ هزار تومان افزایش یافت در حالی که در سال گذشته این سبد غذایی به ارزش ۷۰ هزار تومان به جامعه هدف ارائه می شد.

افزایش سرانه سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،عباس اهرابی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار کودک کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه از خدمات و سبد غذایی این نهاد بهره مند هستند، اظهار داشت: کمیته امداد استان امسال اعتباری معادل ۱۸ میلیارد ریال برای این کودکان پیش بینی کرده است که تا آخر سال تمامی آن هزینه می شود.

وی افزود: ماهیانه کارت خرید این کودکان به مبلغ ۷۵ هزار تومان شارژ می شود و والدین آن ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرار داد، سبد غذایی این کودکان در قالب انواع حبوبات و پروتئین ها تهیه کنند.

اهرابی با تاکید بر اینکه پایش این کودکان هر ۶ ماه یک بار انجام می شود، اظهار کرد: پس از پایان یک دوره ۶ ماهه ، مجدداً کودکان مورد بررسی قرار گرفته ودر صورت بهبود از طرح خارج و افراد جدید جایگزین می شوند.

وی از اجرای طرح هم سفره برای جذب کمک های خیران و درمان کودکان نیازمند خبر داد و افزود:نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت hamsofreh.ir و انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک ماهانه ۷۵هزار تومان به این کودکان کمک کنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.