قدس آنلاین: قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آمارها نشان از این دارد که ۴۰ درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

۴۰ درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند

به گزارش قدس آنلابن، رحمت‌الله رحمتی در حاشیه مراسم آغاز طرح بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای مجوزات لازم را دریافت کرده‌اند که از این تعداد حدود 4000 عدد فعالیتی ندارند به عبارت دیگر تنها 66 درصد از آموزشگاه‌ها دارای فعالیت مؤثر هستند.

وی تصریح کرد:  نبود فرهنگ استفاده از آموزش‌های فنی و مهارتی، فشارهای اقتصادی و کاهش مراجعه خانواده‌ها به آموزشگاه‌های آزاد از جمله عللی است که سبب شده حدود یک سوم از آموزشگاه‌ها فعالیتی نداشته باشند.

قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه عده زیادی از افراد با امکانات آموزش‌های مهارتی آشنایی نداشته و یا اینکه نقش آنها را جدی نمی‌گیرند، تأکید کرد: حدود 8000 استاندارد آموزشی وجود دارد که از این تعداد 3000 عدد  در حدود 700 مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی و 8000 کارگاه آموزشی زیر پوشش  این سازمان آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالا رفتن تعداد افرادی که در کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند، بیان کرد: آمارها نشان از این دارد که 40 درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده که نیاز به بالا رفتن این میزان محسوس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.