قدس آنلاین- گیلان- مریم رفیعیان: افراد اهل مطالعه به خاطر دایره لغات وسیعتر ، سطح سواد بالاتر و درک عمیق تر آداب دان ترند و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند .

افراد اهل مطالعه ، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند

علی اصغر عباسی ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان درآئین بزرگداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار منطقه حضوریافت و ضمن تبریک این روز و ارائه مطالب فوق افزود : «مطالعه باعث تقویت حافظه و اندیشه ورزی و غور در معنا و مفهوم کلام شده ؛ فرد اهل مطالعه به دلیل دایره لغات وسیعتر و درک عمیق تر از اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در جمع و اظهار نظر در مباحث تخصصی برخوردار است و بیشتر مبادی آداب حسنه اجتماعی است  .

وی مطالعه کتاب به روش سنتی رابه خاطر درگیر شدن تمامی حواس اعم از بینایی ، لامسه و حتی بویایی بسیار ارزشمند دانست و افزود : « به دست گرفتن کتاب و مطالعه به روش سنتی احساس تمرکز بیشتری به فرد می دهد و این روش در مقایسه با روشهای الکترونیکی هنوز از جایگاه والایی برخوردار است . »

مـــدیر منطقه گیلان کتاب را یک سرگرمی ارزان قیمت عنوان کرد و افزود :« کتاب جزو سرگرمی های ارزشمندی است که با صرف هزینه اندک ، احساس نشاط و خرسندی روحی برای فرد به ارمغان می آورد.»

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در فرزندان و آشنایی نسل آینده از تاریخ گذشتگان در راستای خودشناسی و افزایش دانش و مهارت برای زندگی از جمله مزایای کتابخوانی در فضای خانواده است که مدیر منطقه گیلان بدان تاکید کرد .

شایان ذکراست جلسات مطالعه ، بررسی و نقد کتاب از ابتدای سال جاری به صورت ماهانه با حضور کارکنان علاقمند و بامدیریت رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان برگزار می شود که هفتمین نشست این سلسله جلسات مصادف با روز بزرگداشت کتاب ، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز ( ۲۴/۸/۹۴ ) برگزار شد .

 کتابهای  مختلفی در بخشهای  جامعه شناسی ،  اجتماعی و  فلسفی در این نشست ها به بوته بحث و نقد گذاشته شد.

انس با کتاب ، ایجاد علاقه به مطالعه در کارکنان و ایجاد موج نیاز به مطالعه برای افزایش آگاهی کارکنان و خانواده هایشان در عصر انفجار اطلاعات از اهدافی است که مریم پورنصرا... ، رئیس روابط عمومی منطقه گیلان درخصوص برگزاری این جلسات مطرح کرد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.