بجنورد-مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در بازدید از کتابفروشی های سطح شهر بجنورد گفت: حضور در کتابفروشی ها حنیازمند فرهنگ سازی است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حضور در کتابفروشی ها نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش قدس آنلاین حسین برومند با حضور درکتابفروشی های بجنورد بر اهمیت ترویج فرهنگ  مطالعه تاکید کرد و گفت: امید است مسئولان و مردم بازدید از کتابفروشی و خرید کتاب را در دستور کارخود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه کتابفروشی های سطح شهر ظرفیت خوبی برای دسترسی آسان کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب است، گفت: ضرورت دارد تا همه مسئولان در این راستا تلاش کند تا بیش از پیش شاهد رشد سرانه مطالعه در استان باشیم.

برومند همچنین در ادامه برپایی نمایشگاه های کتاب را گامی موثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و از کتابفروشی های استان خواست تا با برنامه ریزی  و آمادگی لازم در این نمایشگاه ها حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مستمر کتابفروشی ها، اظهار داشت: برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

حسین فرخنده در این دیدار کار این قشر از فعالان فرهنگی را که آخرین حلقه از زنجیره صنعت نشر کشور هستند را درنشر دانش پراهمیت خواند و با اهدا لوح تقدیراز زحمات  آنان قدردانی کرد.

فرخنده خاطرنشان کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتافروشی های حاتمی، برگ، پیام دانش فردوسی، امید فردا و پارسیان، گوتنبرگ، نوید، کتاب شهر، نشرمشعر، حافظ و دانشجو با حضور مسئولان استانی مورد بازدید قرار گرفتند.

گفتنی است؛ در این بازدید ها مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بجنورد و تعدادی از نویسندگان و شاعران استان حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ ٢٧ کتابفروشی در استان خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.