​ایلام- استاندار ایلام گفت: با وجود موج بی سابقه شایعات در خصوص بسته شدن مرز مهران، این مرز بین المللی همچنان پذیرای خیل عظیم زائران است.

مرز مهران باز و امکان تردد برای زائران فراهم است

محمدرضا مروارید در گفت گو با خبرنگار  قدس آنلاین با بیان اینکه تمام امکانات اعم از تغذیه، اسکان، وسائل حمل و نقل عمومی مهیا و راه برای تردد آسان زائران فراهم است، اظهار داشت: خوشبختانه تمام نیروهای مردمی، اداری، امدادی، خدماتی، امنیتی، نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج  با تمام وجود پای کار هستند و عملیات خدمات رسانی بی وقفه به زائران را سرلوحه کار قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران به طرف عتبات عالیات رهسپار شده اند، افزود: این حجم جمعیت و خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مقایسه با مدت مشابه قبل، بی سابقه و بی نظیر است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه شرط عبور از مرز مهران، داشتن ویزا و گذرنامه است، بیان داشت: برخی از افراد که بدون ویزا و گذرنامه در مرز حضور یافته اند، مشکلات عدیده ای هم برای خود و هم برای خادمان زوار ایجاد کرده اند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای بازگشت زائران به کشور اندیشیده شده است، یادآور شد: امیدواریم که زائران زمان سفر خود را طوری تنظیم کنند که در بازگشت از همایش عظیم اربعین، با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه علی رغم موج بی سابقه شایعات در خصوص بسته شدن مرز مهران، این مرز بین المللی همچنان پذیرای خیل عظیم زائران است، خاطرنشان ساخت: نزدیکی به عتبالت عالیات، امنیت مثال زدنی، پذیرایی کم نظیر مردم از زوار، باعث شده است که تبلیغات مسموم علیه مهران بی نتیجه بماند و زائران زیادی این مسیر را برای تردد خود انتخاب کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال های اخیر تلاش های خوبی برای ایجاد زیرساخت ها در مهران به ثمر نشسته است، تصریح کرد: انتظار می رود که در سنوات آتی نیز بیش از پیش به مهران توجه شود تا زائران به سهولت و راحتی از این مرز تردد نمایند.

محمدرضا مروارید مرز بین المللی مهران را دروازه اصلی عتبات عالیات ارزیابی و تأکید کرد: امروزه مرز مهران به بین الحرمین کربلا و مشهد تبدیل شده و شور و شعور حسینی زائران در این مرز وصف ناشدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.