مشهد- نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم رشد نرخ دستمزد در ایران ۵ تا ۱۲ درصد است، اما این عدد در برخی کشور تا ۵۰ درصد است و حتی با میانگین نرخ رشد دستمزد در دنیا که ۳۰ درصد است هم فاصله زیادی دارد.

میزان رشد ۵ تا ۱۲ درصدی نرخ دستمزد در ایران مناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین، حمید گرمابی صبح امروز در گردهمایی بزرگداشت ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار جامعه کارگری که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فارابی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع ادغام دو سازمان بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح است اما این مصوبه نباید تصویب شود زیرا ساختارش کامل نیست و برای جامعه کارگری و خانواده‌های آن‌ها ایجاد مشکل می‌کند.
وی با بیان اینکه کارگران مشکلات زیادی دارند و در مجلس دهم پیگیر رفع این مشکلات هستیم، افزود: باتصویب قوانین جدید پیگیر حق و حقوق و رفع مشکل جامعه کارگری هستیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی میزان افزایش نرخ دستمزد در ایران را نامناسب دانست و گفت: سهم رشد نرخ دستمزد در ایران ۵ تا ۱۲ درصد است، اما این عدد در برخی کشور تا ۵۰ درصد است و حتی با میانگین نرخ رشد دستمزد در دنیا که ۳۰ درصد است هم فاصله زیادی دارد.
گرمابی بیان کرد: قراردادهای موقت در کنار معوقاتی که کارگران دارند سبب شده که دیگر توانی برای ادامه کار و زندگی برای آن‌ها باقی نماند.
وی عنوان کرد: این موضوع که وضعیت اقتصادی کنونی سبب شده که کارفرماها مشکلات زیادی داشته باشند واضح است اما نباید برای رفع آن از حقوق و مزایای کارگران  کاسته شود و دولت باید در این حوزه یاری‍گر کارگران و کارفرمایان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.