حاشیه ها دوباره در لیگ فوتسال بر بطن آن غلبه کرده و اتفاقات تلخ بازی گیتی پسند اصفهان و حفاری اهواز به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده است. اما این رقم زدن این حواشی چندان هم برای برخی جدید نیست.

بازگشت بی اخلاقی به لیگ فوتسال توسط سابقه‌دارها!

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا، در حالی که مدتی شاهد حاشیه خاصی در لیگ فوتسال نبودیم، بازی دیروز (جمعه) گیتی پسند اصفهان و حفاری اهواز به اندازه تمام نیم فصل اول حاشیه داشت. حاشیه‌هایی که تعدادی از آنها سال‌هاست در حال تکرار است و تعدادی هم برای اولین بار رخ می دهد.

دیدار تیم‌های گیتی‌پسند و حفاری به دلیل رقابت دو تیم در بالای جدول از حساسیت بالایی برخوردار بود و به خاطر سابقه مصاف‌های دو تیم وجود حواشی از قبل پیش‌بینی می‌شد. بازی از ابتدا متشنج دنبال شد و دو تیم هر لحظه به اعتراض‌های خود می‌افزودند. ابتدا گیتی‌پسند پیش می‌افتد اما اهوازی‌ها در نیمه دوم نتیجه را بر می‌گردانند و در دقایق پایانی بازی با نتیجه ۶ بر ۵ پیش می‌افتند.

رضا لک سرمربی گیتی پسند برای به تساوی کشاندن نتیجه، روی به سیستم پاورپلی می‌آورد و زمانی که توپ لو می‌رود، اتفاق عجیبی رخ می‌دهد. توپ توسط بازیکن حفاری روانه دروازه خالی گیتی‌پسند شده و همه منتظر گل هفتم و تیر خلاص هستند تا اولین باخت گیتی پسند بعد از دوازده هفته به وقوع بپیوندد اما به یک باره علی عابدین بازیکن نیمکت‌نشین گیتی‌پسند وارد زمین شده و مانع از گل شدن توپ می‌شود. جو بازی به هم ریخته و از کنترل داور خارج می شود اما با اخراج عابدین بازی دوباره از سر گرفته می‌شود. گیتی‌پسند در دقایق پایانی توسط مهدی جاوید به گل ششم و تساوی می‌رسد و این بازیکن به شکلی مقابل نیمکت تیم حریف خوشحالی می کند تا بازی به کل از کنترل مسئولان اجرایی آن خارج شود.

در جریان توقف چند دقیقه‌ای بازی اتفاقات تلخ بسیاری می‌افتد. یکی از بازیکنان حفاری که در بین دو نیمه هم در رختکن گیتی پسند اقدام به فحاشی کرده بود با یکی از هواداران گلاویز شده و درگیری شدیدی به وجود می آید. فحاشی از سوی هواداران و لیدرهای اصفهانی همچنان ادامه دارد و پرتاب بطری به داخل زمین هم آغاز می شود. در نهایت داور با اخراج جاوید از گیتی پسند و فرید نمازی از حفاری شرایطی را فراهم می آورد تا ۱۸ ثانیه پایانی نیز به اتمام برسد. یکی از صحنه های عجیب فوتسال در این ۱۸ ثانیه پایانی به وجود آمد جایی که گیتی پسند با یک دروازه‌بان و دو بازیکن در زمین بازی می‌کرد و در نهایت هم موفق شد ثانیه‌های پایانی را بدون گل به اتمام برساند و از اولین شکست فصل خود بگریزد.

مربیان و بازیکنان حفاری بعد از پایان بازی به مدت ۴۵ دقیقه در رختکن مانده و اعلام کردند چنانچه تا فرودگاه اسکورت نشوند، از رختکن خارج نخواهند شد! در نهایت شرایطی برای اهوازی‌ها فراهم می‌شود تا آنها از در خروجی که هواداران انتظارش را نداشتند، خارج شوند. در این بین فرید نمازی که از سوی برخی لیدر و هواداران تهدید شده بود، بلافاصله بعد از سوت پایان با یک تاکسی خودش را به فرودگاه رساند!

این بازی که می‌توانست زیبایی و جذابیت‌های بسیاری داشته باشد، به یکی از تلخ‌ترین دیدارهای تاریخ لیگ بدل شد. نکته جالب این اتفاق، حضور گیتی‌پسند در یک طرف ماجراست. باشگاهی که سابقه خوبی در فوتسال ایران از خود به جا نگذاشته و نامش همواره یادآور تبانی سال ۹۱ است. گیتی پسند امسال با جذب هفت ملی پوش و یک مربی ملی به اصطلاح "نصف تیم ملی" را در لیگ برتر شرکت داده و بسیاری از اوقات ترکیب اصلی تیم ملی در این تیم به میدان می رود. با این حال مدیریت ضعیف حواشی توسط مسئولان باشگاه لطمات بسیاری حتی به وجهه ملی پوشان این تیم وارد می کند. موضوع مدیریت تماشاگران همیشه معضل اساسی در فوتسال اصفهان بوده و باشگاه دارها از پذیرش آن امنتاع کرده‌اند. این در حالی است که تمام لیدرها ارتباط مستقیم با باشگاه داشته و بدیهی است مدیریت ۲۰۰۰ تماشاگر توسط این لیدرها نیز کار چندان سختی نیست. با این حال گیتی پسند همیشه خود را از تخلف لیدر و تماشاگرانش مبرا می داند.

بدون شک این اتفاقات و به خصوص صحنه عجیبی که عابدین به وجود آورد بازتاب منفی در رسانه های بین المللی خواهد داشت و اکنون که فوتسال ایران توانسته با کسب مقام سومی جهان، بیش از پیش در عرصه بین المللی مطرح شود، این اتفاقات باعث مخدوش شدن چهره آن خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.