کتاب « Techniques of Teaching English to Iranian Seminary Students» از سوی نشر با هدف بررسی مشکلات زبان‌آموزی طلاب حوزه‌های علمیه از سوی نشر آرما منتشر شد.

بررسی جامع مشکلات زبان‌آموزی طلاب حوزه‌های علمیه کتاب شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب « Techniques of Teaching English to Iranian Seminary Students  » توسط نشر آرما منتشر شد.

«پیش­تر احتیاج به زبان، زبان‌های خارجی نبود، امروز احتیاج است به این، یعنی جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد، زبان‌های زنده دنیا، آنهایی که در همه دنیا شایع‌تر است. این باید یکی از چیزهایی باشد که در مدارس دینی ما که می‌خواهند تبلیغ بکنند، این امروز محل احتیاج است، مثل دیروز نیست که ما صدامان از ایران بیرون نمی رفت. امروز ما می توانیم در ایران باشیم و به زبان دیگری همه جای دنیا را تبلیغ کنیم، در همه جا مبلغ باشیم.» (امام خمینی (ره) در دیدار با اعضای ستاد انقلاب فرهنگی ۱۵ شهریور ۱۳۶۲/ ۲۸ ذی القعدة ۱۴۰۳)

«شما نمی‌توانید بروید در انگلستان برای انگلیسی‌ها با زبان فارسی تبلیغ کنید یا در امریکا اینطور یا در شوروی. شما باید با زبان اهلی آنها تبلیغ کنید، و این از امور لازمه‌ای است که پیشتر نمی‌شد اسمش را برد، و حالا می‌بینیم جزو لازم‌هاست و واجبات است که باید عمل بشود «. (صحیفه امام خمینی  جلد ۱۸  صفحه ۱۰۵)

حوزه های علمیه از دیرباز مهد پرورش عالمان و بزرگانی بوده است که مسئولیت خطیر هدایت و راهنمایی جامعه اسلامی را برعهده داشته است و از هر وسیله ای در این راه بهره برده اند؛ اما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توانسته نگاه تمدنی و حکومت سازی را برای حوزه علمیه به ارمغان بیاورد و مسؤولان، طلاب و فضلا و عالمان دین، امر امام راحل مبنی بر تحقق صدور انقلاب اسلامی را پی گیری کنند.

 بسیاری از مؤسسات و مراکز حوزوی و تبلیغی امروز به این نتیجه رسیده اند که جدای از اهمیت سخنرانی در منبر مساجد، نباید هدایت گری در جامعه به منابر خلاصه شود و از همین رو مباحثی همچون سخنرانی چندرسانه ای، تبلیغ چهره و به چهره و کلاس داری را به صورت جدی به طلاب آموزش می دهند.

 یکی از مسائلی که در جامعه امروز بسیار ضروری به نظر می رسد توجه به زبان های خارجی همچون  انگلیسی است تا از این راه بتوان طلابی توانمند و مسلط به زبان جامعه هدف برای تبلیغ در کشورهای دیگر تربیت شوند؛ بدین خاطر فراگیری زبان انگلیسی به عنوان یک ابزار مفید تبلیغی و همچنین به دلیل پرکاربردبودن آن مورد تأکید مبلغان و مسؤولان حوزه قرار گرفته است.

 کتاب حاضر بر آن است تا با بررسی جامع، مشکلات زبان آموزی طلاب حوزه های علمیه ایران را از دیدگاه کارشناسان، مدرسان و زبان آموزان در حال تحصیل و یا زبان آموخته در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به عنوان با سابقه ترین مرکز زربان آموزی حوزوی یافته و راهکارهای برون رفت از آنها را ارائه نماید.

این کتاب به قلم حبیب‌رضا ارزانی و احمد مولوی در ۲۵۹ صفحه با قیمت ۱۴ هزار ۵۰۰ تومان از سوی نشر آرما منتشر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.