ایلام-رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: یکی از مصادیق مهم فساد اداری، استفاده از رانت و ترک تشریفات از سوی برخی مدیران برای واگذاری پروژه های سودآور است.

ترک تشریفات یکی از مصدایق مفاسد اداری است

به گزارش قدس آنلاین، محمد رزم در همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری در جمع بسیجیان به موضوع فساد و اشرافی گری در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه در سالیان اخیر با پدیده نازیبایی به نام اختلاس در کشور مواجه هستیم و این اصلاً زیبنده نظام جمهموری اسلامی نبوده و مردم نیز آن را نخواهن پذیرفت.

وی  خاطرنشان ساخت: در صورت تداوم این حرکت، مدیران فاسد باید بدانند مردم با حرکت و ایجاد انقلاب سومی، نسبت به جابجایی آنان اقدام خواهند کرد وهمه مدیران بایستی از این جایگاهی که هستند بخوبی صیانت و دفاع نمایند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به مصدایق فساد اداری، تصریح کرد: یکی از مصدایق مهم در مفاسد اداری، استفاده از رانت بوده که متأسفانه این امر در میان برخی مدیران وجود داشته و با نام پیش بردن امور، پروژه هایی که در آن سود دارند را بصورت ترک تشریفات واگذار می نمایند وهمین امر دستگاه قضا را حساس تر کرده و بصورت جدی مبارزه با این پدیده نامبارک را دنبال می کند.

محمد رزم با گلایه از برخی مدیران کشور در مبارزه با فسادهای مالی، تأکید کرد: در طرح رسیدگی به اموال مسئولین شاهد کم کاری های زیادی از سوی برخی مسئولان ارشد بودیم و تلاش داشتند تا این طرح به تصویب نرسد اما بحمدالله با تلاش هایی که صورت گرفت، طرح به تصویب رسید و لازم است پیگیری های بعدی آن به نحو مناسبی صورت پذیرد.

وی با تقدیر از اقدامات دستگاه قضاء در امر مبارزه با فساد مالی، اظهار داشت: همکاران قضایی به هیچ شکلی از پی گیرهای مفاسد دست نخواهند کشید و برای برخورد با این مفاسد بصورت شبانه روز فعالیت دارند.

وی با اشاره به نقش بسیج در ادوار مختلف، افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس منشاء خدمات شایانی در برابر جبهه استکبار بود و امروز به لشگری تبدیل شده که هیچ ارتش پیشرفته ای در دنیا تاب و توانایی رویارویی با آن را ندارد و به الگویی برای مقاومت در کشورهای منطقه تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان داشت: بسیج حقوقدانان لازم است در پیشگیری از جرم همکار دادگستری بوده و در خصوص ترویج فرهنگ حقوقی در جامعه، همکاران خود را در قوه قضاییه یاری دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.