رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، برنامه ۲۸ صفر در این استان را تشریح کرد و از تشییع دو شهید گمنام در پایتخت خبر داد.

تشییع دو شهیدگمنام در پایتخت/برگزاری مراسم وداع با شهدا در ملارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی عصر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد یوم الله ۹ دی استان تهران با تشریح برخی از برنامه های پیش بینی شده در این استان همزمان با ۲۸ صفر اظهار داشت: ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) محسوب می شود و برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری، یکی از وظایف دوستداران مکتب اسلام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به این نکته که باید عظمت شیعه در روز ۲۸ صفر نشان داده شود، افزود: برگزاری برنامه های عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و ظهارت به منظور توسعه ارزش های دینی بوده و بدون تردید عظمت و اقتدار شیعه را به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: بدون تردید برگزاری باشکوه مراسم عزاداری روز ۲۸ صفر، خنثی کننده توطئه های دشمن در عرصه های مختلف فرهنگ و اجتماعی خواهد بود و این موضوع را می توان در اربعین امسال مشاهده کرد.

عزاداری مردم ورامین در ۲۸ صفر

محمودی اضافه کرد: علاوه بر برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی در شب و روز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، برخی برنامه ها و تجمع های محوری در شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: مردم استان تهران همواره ارادت و پایبندی خود را به اسلام و مکتب اهل بیت به نمایش گذاشتند و بدون تردید در ۲۸ صفر نیز این مهم را به اثبات خواهند رساند.

وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده همزمان با ۲۸ صفر در استان تهران تأکید کرد: مراسم وداع و تشییع پیکر دو شهید گمنام همزمان با ۲۸ صفر و از ساعت ۹ صبح در پایتخت برگزار و مردم متدین تهران، پیکر این دو ستاره نورانی را از چهارراه صدف شهرک استقلال به سوی بوستان استقلال تشییع خواهند کرد.

محمودی در ادامه به برخی از برنامه های محوری در شهرستان های استان تهران اشاره کرد و گفت: در شهرستان ورامین نیز مردم این منطقه در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری پیاده پرداخته و مسیر مسجد صاحب الزمان(عج) تا زینبیه را طی خواهند کردو حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جمع عزاداران سخنرانی می کند.

تجمع مردم دماوند در مسجد جامع

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: در شهرستان پیشوا نیز مراسم عزاداری در جوار امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) برگزار خواهد شد و مردم این شهرستان بار دیگر ارادت خود را نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: تجمع مردم دماوند در مسجد جامع این شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام آقایی و در شهرستان شهریار  مراسم عزاداری از مسجد المهدی تامصلای این شهر برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مراسم وداع و تشییع دو شهید گمنام در پارک حضرت امام(ره) شهرستان ملارد به صورت عزاداری برگزار می شود.

محمودی بیان داشت: در سایر نقاط و شهرستان های استان تهران نیز برنامه های متنوعی همزمان با ۲۸ صفر برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.