اهواز- استاندار خوزستان در جلسه مدیریت بحران گفت: همه دستگاهای اجرای در آماده باش کامل باشند و همه بیماران تنفسی که پس از بارش باران به مراکز درمانی و بیمارستان‌هامراجعه می کنند به صورت رایگان درمان شوند.

دستگاهای اجرایی برای سیل احتمالی در حال آماده باش هستند

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه مدیریت بحران که شامگاه چهارشنبه در استاندار خوزستان برگزار شد با بیان اینکه برای برخی مناطق در استان خوزستان پیش بینی ۲۷۰ میلی‌متر و برخی دیگر بیش از ۱۵ یا ۱۷ میلی‌متر شده است عنوان کرد: همه دستگاهای اجرای در آماده باش کامل خواهند بود و از هم اکنون برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه برخی تجهیزات در مناطق پیش بینی شده مستقر شوند.

وی ادامه داد: برای تسهیل در خدمت رسانی به شهرهای احتمال وقوع سیل، تقسیم کار شده است که در این تقسیم بندی شرکت مناطق نفت خیزجنوب شهرهای اندیکا و لالی، بنیاد مسکن شهرهای ایذه باغملک، جهاد نصر شهر بهبهان و شرکت توسعه نیشکر شهرهای شوشتر و گتوند را تحت پوشش خدمت رسانی خود قرار خواهند داد.

دکتر شریعتی با بیان اینکه از هم اکنون همه تجهیزات باید در محل های تعیین شده مستقر شوند گفت: آبفا، آب و برق مراکز درمانی، اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها همه و همه در آماده باش کامل خواهند بود تا کمترین خطر و زحمت متوجه مردم شریف خوزستان شود.

وی با تصریح بر اینکه سازمان آب و برق باید میزان آب پشت سد را پیش بینی کند گفت: علاوه بر  این باید میزان بارش را پیش بینی کرده تا در صورت نیاز آب پشت سد را رها سازی کند تا در شرایط غیرقابل کنترل مجبور به رها سازی آب نشویم  در غیر اینصورت ممکن است به مزارع ور برخی روستاها آسیبوارد شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد:  باتوجه به هماهنگی های انجام شده تاکید می شود همه بیماران تنفسی که پس از بارش باران به مراکز درمانی و بیمارستان‌هامراجعه می کنند به صورت رایگان درمان شوند.

دکتر شریعتی با بیان اینکه همه فرمانداران باید به صورت مرتب و لحظه ای  گزارشات خود را به استانداری اعلام کنند گفت: همه فرمانداران، بخش داران ودهیاران به صورت آماده باش در محل کار خود حضور داشته باشند و حق ترک شهر یا روستای خود را تا اعلام زمان عادی ندارند. مدیران کل نیز همه باید درخوزستان حضور داشته باشند و موارد را به صورت دقیق و لحظه ای پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه روستاییان، و عشایر غیور استان خوزستان حتی الامکان از محل های در معرض سیل فاصله گرفته و تمهیدات لازم را برای مقابله با آن را داشته باشند، افزود:  مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های تابعه در آماده باش کامل هستند تا کمترین آسیب و خسارت به شهروندان روستاییان وارد آید اما اعلاممی کنیم که همه باید در آمادگی کامل باشند.

دکتر شریعتی در ادامه اظهار داشت: به منظور آبرسانی به مناطق صعب العبور از هم اکنون آب شرب به مقدار کافی ذخیره سازی شود تا از این لحاظ با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با این بارش مشکلی که کشاورزان و برخی شهرها و روستاها از نظر آب داشتند برطرف شده و برکات الهی بر ما نازل شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.