اصفهان- مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد ۴ درصدی اهدای خون در استان نسبت به سال گذشته، گفت: ۱۱۱ هزار نفر در اصفهان به مراکز استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۸هزار و ۳۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مشارکت ۸۸هزار نفر در اصفهان در اهدای خون/در فصل سرما انتظار مشارکت بیشتر داریم

به گزارش قدس آنلاین، مجید زینلی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکنندگان مستمر هستند، اظهار کرد: این افراد در طول سال حداقل ۲ بار خون اهدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان ۹۷ درصد اهدا کنندگان آقایان و مابقی بانوان هستند، افزود: آقایان در طول سال می‌توانند به طور مستمر ۴ مرتبه و بانوان ۳ مرتبه برای اهدا خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: سطح انتقال خون در استان اصفهان مطلوب بوده است ولی انتظار مشارکت بیشتر مردم را در فصل سرما داریم.

وی با اشاره به حضور مردم در روزهای عزاداری به پایگاه‌های انتقال خون و شرکت در طرح «نذر خون» در این روزها تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای ماه ‌محرم تا پایان صفر این طرح در اداره‌کل انتقال خون استان بر پا بود در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اسلام(ص) در ۲ مرکز اهدای خون خواجو و خمینی‌شهر ۲۰۰ واحد خون اهدا شد.

زینلی افزود: در روز سی‌ام ماه صفر همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز مراکز خواجو و خمینی‌شهر آماده دریافت خون از طرف اهدا کنندگان بودند و ۲۵۰ واحد خون در این روز اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.