مشهد- استاد حوزه و دانشگاه گفت: با عمامه، چادر، ریش و سجاده کسی مسلمان نمی شود و در قرآن آمده است اگر ظلم کردی از جرگه مسلمانی خارج هستی به همین علت مسلمان و ظالم در قرآن بارها در کنار هم آمده است.

مسوولان صداقت و عدالت داشته باشند/عمامه و ریش افراد را مسلمان نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ناصر نقویان روز یکشنبه در همایش «دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در بیان صفات حاکم اظهار کرد: اینکه حاکم چه چیزی بخورد یا بپوشد مهم نیست بلکه باید راستگو باشد و حکمش عدالت داشته باشد و هنگامی که وعده ای می دهد بتواند به وعده اش عمل کند اما در کشور ما مسئولی وعده خانه های هزار متری می داد.

وی افزود: در استرالیا رئیس پارلمان این کشور به خاطر خرید بلیط هواپیما با هزینه بیت المال استعفا داد اما در کشور ما یک نفر با هزینه بیت المال ۱۴۰ نفر را با خود به نیویورک برد.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد: برخی فقط سخنرانی و همدردی می کنند، این کارها فایده ندارد بلکه باید «هم سرنوشت» مردم بود و کسی که خیابان، اداره و کارهایش جدا از مردم است، نمی داند مردم چه می کشند.

وی گفت: با چوب، چماق، کسی تربیت نمی شود حقیقت دینداری یعنی اینکه انسان به مرز تربیت نزدیک شود و خوبی ها را بخاطر خوبی انجام دهد و بدیها را به دلیل بد بودن ترک کند، به دلیل ترس از جریمه کاری را انجام ندادن هنر نیست.

حجت الاسلام نقویان خاطرنشان کرد: طرفداری بی جهت از حرف ناحق درست نیست، باید غرور، تکبر، خودمحوری، خود حق پنداری و خیالبافی را کنار گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.