یزد - همزمان با هفته وحدت فرماندار و جمعی از مسئولین میبد با حضور در مسجدالنبی میهمان شهر افاغنه این شهرستان در کنار برادران اهل تسنن افاغنه نماز وحدت را اقامه کردند.

نماز وحدت در میهمان شهر افاغنه میبد اقامه شد

به گزارش قدس آنلاین، یکی از روحانیون شیعه افغانی در این جمع گفت: مردم افغانستان داری فرهنگی عمیق و ریشه‌دار است و دشمنان بعد از اشغال افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوری با ورود تروریست‌های داعش خیلی تلاش کردند که ملت ما را از ملت ایران جدا کنند اما نتوانستند.

حجت‌الاسلام فیاضی بابیان اینکه در جنگ تحمیلی که دنیای غرب، کفر الحاد علیه ایران اسلامی وارد جنگ شدند مردم افغانستان در کنار ملت ایران بود افزود: امروز هم جوانان افغانستانی برای حضور در سوریه و دفاع از حرم اعلام آمادگی کرده و گفتند ما برای اسلام و قرآن جان می‌دهیم.

وی تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند مسیر ما را از ایران اسلامی که همان اسلام ناب محمدی است جدا کنند.

حجت‌الاسلام فیاضی با تأکید بر اینکه عزت و آبروی ملت ایران، آبروی ما افغانستانی‌هاست گفت: مردم ستم دیده افغانستان، قدرشناس ایران اسلامی هستند از اینکه ملت ایران آن‌ها را به‌عنوان میهمان در خانه و شهر خود جا داده و امکانات لازم را برای یک زندگی آرام فراهم آورده‌اند.

این استاد حوزه افزود: جوانان و مردمی که در میهمان شهرمیبد زندگی می‌کنند نباید اجازه دهند دشمنان در آن‌ها رخنه و ایجاد اختلاف و ناامنی کند.

وی بابیان اینکه اسلام، امت پیامبر را به اتحاد و وحدت و پشتیبانی همدیگر فرامی‌خواند گفت: باید در برابر دشمن مشترک بسیج شد و در سایه دین اتحاد خود را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی با تأکید بر اینکه همیشه ریشه اختلافات جهل نیست بلکه هوا و هوس هم است تصریح کرد: هرکس به دنبال تفرقه و نفاق بین امت اسلام باشد محکوم است و باید از تاریخ تلخ اختلافات پیشینیان درس بگیریم.

شیخ عبدالشکور تاجیکی امام جماعت مسجدالنبی میهمان شهر افغان‌ها درمیبد هم قبل از اقامه نماز، شیعه و سنی را به اتحاد و یگانگی توصیه کرد و افزود: شیعه و سنی هردو برادر مسلمان همدیگر هستند.

وی خاطرنشان ساخت: قبله مایکی، قرآن و پیامبر و خدای مایکی است و هرکس که به خاطر کسب یا دوام قدرت خود، در بین ما تبلیغ و تفرقه می‌اندازد خداوند خودش آن‌طور که شایسته است با آن‌ها رفتار کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.