رزیدنت طب سنتی ایران، دانشگاه شاهد گفت: ضروری است در مصرف میوه‌ها زیاده روی نکنیم چرا که ممکن است در معده به سرعت فاسد شوند و کیفیت نامرغوبی پیدا کرده است و منجر به بروز انواعی از بیماری‌ها شوند.

نکاتی درباره مصرف میوه‌ها از منظر طب سنتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدعلی خدایی - رزیدنت طب سنتی ایران، دانشگاه شاهد درباره میوه‌ها اظهار داشت: در کتاب مصالح الابدان و الانفس آمده است که باید دانست که میوه‌ها ارزش غذایی کمی دارند، و بهترین نوع انها انگور و انجیر است.

خوردن دو میوه متفاوت با هم بیمار کننده است

به گفته وی با این حال اگر فردی این دو میوه را نیز بخورد و به خوبی هضم نشوند و یا با او سازگار نباشند، او را به بیماری‌های آزار دهنده‌ای مبتلا می‌کنند.

رزیدنت طب سنتی ایران، دانشگاه شاهد در حکیم ایرانی افزود: بنابراین ضروری است در مصرف میوه‌ها زیاده روی نکنیم چرا که ممکن است در معده به سرعت فاسد شوند و کیفیت نامرغوبی پیدا کرده است و منجر به بروز انواعی از بیماری‌ها شوند.

لازم است از خوردن پوست میوه‌ها پرهیز شود

خدایی اضافه کرد: همچنین لازم است از خوردن پوست میوه‌ها پرهیز شود؛ زیرا پوست آنها عمدتاً بطور کامل هضم نمی‌شود و می‌تواند باعث بروز آسیب به معده و روده شود.

وی یاداور شد: همین طور لازم است از خوردن میوه‌های کال و نارس، و میوه‌های مانده و پوسیده نیز پرهیز شِود و لازم است از خوردن میوه‌ای که با طبیعت فرد ناسازگار است اجتناب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.