منابع امنیتی حسکه می‌گویند ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا گروه‌های مسلح تحت فرماندهی احمد الجربا، رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه را آماده حمله به شمال دیرالزور می‌کند.

آمریکا شبه‌نظامیان وابسته به «احمد الجربا» را آماده عملیات در شمال دیرالزور می‌کند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ منابع امنیتی در استان حسکه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشتند: گروه های مسلح موسوم به نیروهای نخبه وابسته به جریان الغد به فرماندهی احمد الجربا، رئیس سابق ائتلاف معارضان در مدت اخیر شمار زیادی از جنگجویان عشایر عرب ساکن در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق در حومه شمال شرقی حسکه را بسیج کرده و آنها را به مناطق حضور خود در حومه جنوب غربی حسکه منتقل کرده است.

این منابع افزودند: این اقدام مقدمه آغاز عملیاتی نظامی به فرماندهی ائتلاف آمریکایی در منطقه به سمت بادیه ابوخشب است که یکی از مهم‌ترین مناطق نفت خیز در حومه شمال غربی دیر الزور محسوب می شود.

منابع امنیتی حسکه تاکید کردند: جنگجویان به خدمت گرفته شده عمدتا از عشیره «شمر» هستند و برخی از آنها از داخل خاک عراق آمده اند تا به دلایل عشیره ای به این گروه های مسلح پیوسته و مناطق تحت نفوذ جریان الغد را گسترش بدهند.

این منابع گفتند: جریان الغد در آوریل گذشته مناطق المالحه، الذرو و مالحه الذرو در حومه جنوب غربی حسکه را بدون درگیری تحت تسلط خود گرفتند نیروهای سوریه دموکراتیک که در مارس گذشته بر این مناطق مسلط شده بودند یک هفته بعد از آن این مواضع را ترک کردند.

به گفته این منابع، گروه های یگان های کرد هرگز بخشی از عملیات آمریکا در جنوب حسکه به سمت شمال رقه نخواهند بود و دستاورد میدانی این عملیات در راستای توسعه منطقه تحت نفوذ «خودمدیریتی دموکراتیک غرب کردستان» است که اتحاد دموکراتیک کردستان با همکاری گروه های سیاسی معارض در مناطقی از حسکه و رقه ا(به زعم خودشان در منطقه کردستان سوریه) علام کرده اند.

این منابع گفتند: قرار است این مناطق به شهری تحت تسلط احمد الجربا مبدل شود که به طور مستقیم با دولت کردستان عراق برای انتقال کمک های لازم از پایگاه های نظامی آمریکا به منطقه هماهنگ است.

شماری از نظامیان آمریکایی به مناطقی در حومه الشدادی منتقل شده بودند تا در عملیات متلاشی کردن قدرت داعش در حومه رقه شرکت کنند اما  داعش پیش از آن حملات خود به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه جنوبی حسکه مثل مناطق ابوفاس و المکمن را بدون توجیه میدانی متوقف و مناطق تحت سیطره خود را خالی کرده بود.

نیروهای آمریکایی در مناطق متعدد استان حسکه از جمله الشدادی – رمیلان – المبروکة – تل تمر – جبل عبد العزیز حضور دارند و در عملیات جنگی نیروهای سوریه دموکراتیک نقش تعیین اهداف زمینی جنگنده های ائتلاف بین المللی را ایفا می کنند کما اینکه به طور مستقیم تحرکات نیروهای سوریه دموکراتیک و دیگر گروه های تحت حمایت ائتلاف را زیر نظر دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.