مشهد- رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و رستا بر مدار قانون و مشارکت حداکثری گفت: قانون تنها منبع تصمیم گیری ها و برخورد با متخلفان اتنخاباتی است.

قانون تنها منبع تصمیم گیری ها و برخورد با متخلفان است

به گزارش قدس آنلاین، وجه الله خدمتگزار ظهر پنجشنبه در سومین دوره همایش آموزشی توجیهی منطقه ای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای سلامی شهر و روستا ویژه دست اندرکاران اجرایی انتخابات در مشهد اظهار کرد: فراتر از قانون نمی توانیم عمل کنیم و در همین چارچوب با کسانی که در مسیر انتخابات از چارچوبها خارج شده و یا رفتار و عملی خلاف آن داشته باشند بطور قانونی و جدی برخورد می شود.

وی افزود: در عین حال هر قانون هم ظرفیتها و قابلیتهایی دارد و افرادی که متولی اجرا و عمل به آن هستند باید بطور دقیق از آن مطلع بوده و از این ظرفیتها برای اجرای کامل آن بهره ببرند ضمن آنکه باید همه را دعوت به دقت و استفاده از همه ظرفیتها و قابلیتها و موازین قانونی کنیم.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور ادامه داد: در این راستا هیاتهای بازرسی و همکاران این حوزه به صورت شبکه ای در قالب سامانه ای ویژه در کشور با هم در ارتباط هستند تا عملکرد موثرتری در یک هماهنگی منسجم حاصل شود.

وی گفت: بخشی از تخلفات احتمالی ممکن است حین برگزاری انتخابات باشد که بازرسان و مراجع قانونی ذیربط به آن ورود می یابند اما برخی از تخلفات اگر بعد از برگزاری انتخابات مشخص و یا شکایتی واصل شد و آن شکایت در چارچوب قانون مستدل بود به مرجع مربوطه برای رسیدگی ارائه می شود.

خدمتگزار ادامه داد: انتخابات به دلیل نقش مردم در مشروعیت و مقبولیت نظام و پاسداری امانت آنان بسیار مهم، جدی و حساس است.

وی گفت: در این راستا همانند انتخابات گذشته مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور فعال و بر این اساس مطابق با قانون انتخابات هیاتهای بازرسی در سطح استانها و شهرستانها تشکیل شده و بازرسان انتخابات تمام مراحل را نظارت می کنند تا به صورت متعهدانه و آگاهانه مباحث مربوطه را پیگیری کنند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: با همه جدیت و همت بر اساس و مدار قانون همه همکاران در سطح وزارت کشور، استانداریها و فرمانداریهای سطح کشور تلاش می کنند تا حوزه بازرسی به بهترین وجه در پاسداری و حراست از حقوق و آرا مردم و اصول نظام در این عرصه ایفا نقش کند.

وی ادامه داد: فعالان این حوزه آموزشهای لازم و کافی را در مباحث قانونی انتخابات فرا می گیرند و بطور قطع مردم نیز با بصیرت کامل و دلسوزی نسبت به نظام و نقش و جایگاه خود در انتخابات حضوری پررنگ و گسترده خواهند داشت.

خدمتگزار گفت: مردم همواره برای حفظ و حراست از نظام و کشور بهترین تصمیم را گرفته اند و ما هم امانتدار تصمیم و رای مردم هستیم و باید از آن به بهترین نحو در شعب اخذ رای و صندوقها پاسداری کنیم تا اعتماد به نظام افزونتر شود.

وی افزود: از این رو افرادی به عنوان بازرس و سربازرس بکار گرفته می شوند که مجرب و کارآزموده بوده و تصمیمشان فقط مبتنی بر قانون است.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور ادامه داد: هیات بازرسی در کنار هیات نظارت در چارچوب قانون بر اساس ماموریتها بگونه ای عمل خواهد کرد که بهترین، باشکوهترین و سالمترین انتخابات برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.