حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: اگر اسلام بصورت مستقیم شناخته شود، بدون تردید، از اتهام تروریسم مبرّا خواهد شد

اسلام حقیقی به جوانان دنیا شناسانده شود/ درد مشترک اسلام و غرب

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، نشستی پیرامون «پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکا» با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع مسئولین مراکز اسلامی و نیز فعالان فرهنگی مذهبی مقیم فرانسه،  روز پنج شنبه مورخ ۲۶ آذرماه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، در محل خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک سالگرد میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، اظهار داشت این نشست فرصت خوبی است تا در کنار تشریح ویژگی های شخصیتی پیامبر رحمت و مهربانی به مناسبت سالگرد میلاد با سعادتش، از محتوای دو پیام رهبری به جوانان اروپا نیز سخن به میان آید.

نماینده مقام معظم رهبری اظهار داشت، اسلام دینی جامع و دارای قوانین حیات بخش است و زیباترین قوانین را برای زندگی بشر ارائه داده است. پیشوایان دین به ما آموخته اند. ابتدا باید حق را شناخت و پس از آن، نسبت افراد را با حق سنجید. دلیل آن که می گوییم اسلام کامل ترین دین دنیا است این است که خداوند خود قوانین دین اسلام را وضع نموده است و از آنجا که او به تمام رموز زندگی بشر آگاه است و لذا بهترین قوانین را برای بشر وضع کرده است. از این رو اگر ما شناخت درستی از دین داشته باشیم، بی تردید، نگرش ما نیز تغییر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در ادامه افزود در همین راستا، رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز بعنوان اولین نکته از جوانان اروپا خواسته اند تا در آغاز به گفته های این و آن اعتماد نکنند و برای شناخت اسلامی که امام رضوان الله تعالی علیه آن را «اسلام ناب محمدی» نام نهاد، خود مستقیماً نسبت به شناخت دین اقدام کنند. نکته مهم دوم در پیام رهبری این است که تروریسم به عنوان درد مشترک غرب و اسلام معرفی شده است، اگر اسلام بصورت مستقیم شناخته شود، بدون تردید، از اتهام تروریسم مبرّا خواهد شد، اسلامی که در قرآن می فرماید؛ ما پیامبر را رحمت برای همه مردم دنیا فرستادیم و در آیه دیگری می فرماید چون پیامبر رأفت و محبت داشت مردم پیرامونش جمع شدند در حالیکه اگر خشن می بود اطرافش را رها می کردند. با این اوصاف، چگونه چنین اسلامی می تواند طرفدار تروریسم باشد، و بی گناهی را بکشد و از بین ببرد.

امروزه کشورهای منطقه مثل لبنان، سوریه، عراق، لیبی و غیره شاهد جنایات و کشتارهای برنامه ریزی شده از سوی تروریست ها هستند و نه تنها مسلمانان،  بلکه پیروان دیگر ادیان از جمله مسیحیان را نیز هدف قرار داده است، به نام اسلام کلیساها را ویران می کنند و مسیحیان را قتل عام می نمایند در حالی که اسلام معتقد است جان و مال انسانها از هر ملیتی که باشند محترم است و باید حفاظت شود. حال پرسش این است که وقتی مردم مسلمان در میانمار کشته می شوند آیا دنیا به همان میزان برای ابراز همدردی بسیج می گردد که وقتی حوادث تروریستی در اروپا اتفاق می افتد؟

آقای قاضی عسگر در بخش دیگری از سخنان خود به سومین نکته مهم پیام رهبری به جوانان اروپا اشاره نمود که بیانگر تضاد موجود سیاست غرب در مواجه با تروریسم است؛ ظلم به خودی خود از دید اسلام محکوم است حال قربانی آن مسلمان، مسیحی، یهودی و یا از هر مذهب و مسلکی باشد. بنابر این تعریف دوگانه در خصوص تروریسم پذیرفتنی نیست. به گفته نماینده ولی فقیه، ایران یکی از قربانیان تروریسم است و ۱۶ هزار نفر قربانی اقدامات تروریستی در ایران بوده اند. اما از یاد نمی بریم که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، بجای حمایت از مردم از تروریست ها حمایت کردند.

مساله دیگر موضوع دموکراسی است، رهبری در پیام خود به این نکته مهم پرداخته اند که کشورهایی که بویی از دموکراسی نبرده اند و ابتدایی ترین حقوق مردم و به ویژه زنان را به رسمیت نمی شناسند، همواره مورد حمایت قرار گرفته اند، و در مقابل کشورهایی که انتخابات مردمی دارند، مورد هجمه قرار می گیرند. نتیجه آن چه که بیان شد چند نکته است. اولاً باید اسلام حقیقی به جوانان دنیا شناسانده شود. اگر سوال شود چرا رهبر انقلاب اسلامی جوانان را مورد خطاب قرار داده اند؟  پاسخش این است جوانان از تعصبات خشک بدور بوده و واقعیت ها را راحت تر می پذیرد، ضمن آن که فرصت دارند به اسلام عمل کنند.

نکته دوم این است که غرب خود بستر آشنایی با اسلام حقیقی را فراهم آورد، و به مردمش کمک کند از اسلامی که حقیقت ندارد، فاصله بگیرند، اسلامی که اجازه بریدن سر انسانهای مظلوم را می دهد، خانه های مردم، مساجد و کنیسه ها و کلیساها را ویران می کند، اسلام حقیقی نیست، اسلام دروغین و تحریف شده است. آنچه که غربی ها بعد از اقدامات تروریستی در کشورشان عمل نمودند، متاسفانه  به اسلام ستیزی منجر شد و این به نفع غرب نیست. به گفته نماینده رهبری امروز دسترسی به فضای مجازی و کتابخانه ها از طریق اینترنت آسان است و اگر غرب زمینه را فراهم نکند و جوانان از این طریق خود نسبت به اسلام شناخت پیدا می کنند و طبیعتا  رفتاری دیگر را پیش می گیرند لذا باید خود غرب زمینه را برای شناخت حقیقی اسلام فراهم کنند. نکته دیگری که رهبری بر آن بسیار تاکید دارند، این است که اجازه دهید در محافل عمومی و میان مردم بحث آزاد صورت گیرد، چرا که این گفتگوی آزاد و  منطقی، بستری مناسب برای شناخت صحیح فراهم خواهد نمود.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان افزود، اگر غرب به جوانان خود امکان دهد تا با اسلام و شخصیت های برجسته دنیای اسلام از جمله رهبری جمهوری اسلامی ایران به درستی آشنا شوند، از اسلام ستیزی و اسلام هراسی دست بردارند و بدانند که جهان را با خونریزی و کشتار نمی توان اداره نمود. بهترین راه، گفتگوهای آزاد، علمی و منطقی و پذیرش حقایق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.