مدیر کل انتقال خون استان تهران از آغاز کمپین بزرگ زمستانه یلدا تا نوروز برای اهدای خون خبر داد و گفت: ۳۲۳ هزار نفر در ۹ ماهه نخست امسال به مراکز اهدای خون پایتخت مراجعه کردند.

آغاز کمپین زمستانه یلدا تا نوروز برای اهدای خون/ افزایش ۸ درصدی اهدای خون طی ۹ ماه

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، سید مرتضی طباطبایی با اشاره به آغاز کمپین بزرگ زمستانه یلدا تا نوروز  گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی در فصل سرما و عمر کوتاه خون و فراورده های خونی به خصوص پلاکت، هدف از اجرای این کمپین حضور مستمر اهداکنندگان در این برهه از زمان و نقش حیاتی آنها در نجات جان بیماران است.

وی گفت: این کمپین در سه مقطع زمانی با نقطه عطف شب یلدا، دهه فجر و نقطه پایانی و جمع بندی درچهاشنبه سوری طراحی شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: پویش مردمی اهدای خون از یلدا تا نوروز با شب یلدا ‌آغاز می شود و با شعار یلدای زندگی در دی ماه از تمامی انجمنهای مردم نهاد برای اهدای خون دعوت شده است.

طباطبایی اضافه کرد:در فاز دوم این پویش مردمی با فراز دهه فجر و شعار فجر خونبخش به تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهاد ها فراخوان همکاری می دهیم و در فاز سوم این کمپین که با چهارشنبه سوری پایان می‌یابد با شعار سرخی من از تو اصناف و کلیه گروه های مردمی و چهره های فرهنگی هنری دعوت به اهدای خون و مشارکت فرهنگی در این زمینه می شوند. ضمن این که در تمامی ماه های زمستان درهای پایگاه های انتقال خون برای شرکت همه مردم در این پویش انساندوستانه باز ا ست و برنامه های مختلف، مسابقات و جوایز ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته می‌شود.

وی از افزایش ۸ درصدی اهدای خون در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: ۳۲۳ هزار نفر در ۹ ماهه نخست امسال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند  که از این تعداد ۲۷۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

طباطبایی گفت: با توجه به اینکه عوامل ویروسی در بین اهداکنندگان مستمر یعنی اهداکننده ای که دوبار در سال اهدای خون می کند بسیار کمتر از اهداکننده بار اولی و اهداکنندگان با سابقه است گفت از دیگر برنامه های پیش رو فراخوان اهداکنندگان بار اول و با سابقه و مستمر سازی آنها است.

وی آمار اهداکنندگان مستمر را در شهریور ماه ۴۲ و ۶ دهم درصد، در مهر ماه ۴۳ و ۵ دهم درصد، در آبان ماه  ۴۵ درصد و در اذر ماه  ۴۷ و ۷ دهم درصد گزارش کرد و افزود: این روند تا پایان سال ادامه می یابد و هدف ما رسیدن به رشد  ۵۰ درصدی است.

 مدیر کل انتقال خون استان تهران در پایان از پیشرفت چشمگیر پروژه های در حال احداث مراکز  اهدای خون پایتخت خبر داد و گفت  این مراکز به همت مجمع خیرین انتقال خون، مساعدت شهردار ی تهران و بانک صنعت و معدن حد اکثر تا نیمه دوم سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است کمپین زمستانی اهدای خون از یلدا تا نوروز از کانال تلگرامی @ehda۱۳۹۵pooyesh که مخصوص خبرنگاران راه اندازی شده و به طور لحظه ای خبرهای مرتبط با پویش یاد شده در آن قرار می گیرد رونمایی کرد. همچنین هشتگ این کمپین با شعار #یک مساوی با سه  با هدف یک اهدای خون نجات سه زندگی در  اینستاگرام منتظر خلاقیت های و حمایت های مردم از این اهدای خون یلدایی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.