مراسم بزرگداشت «جواد یوگونچیچ» با حضور «محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران و روسای دیگر سازمان های فعال ایرانی در بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

مراسم بزرگداشت رئیس جامعه بوشنیاک های زاگرب با حضور سفیر ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت «جواد یوگونچیچ» در سالن انستیتوی بوشنیاک سارایوو با حضور خانواده وی، شخصیت های برجسته ی فرهنگی و دینی، اساتید دانشگاه، «محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران و روسای دیگر سازمان های فعال ایرانی در بوسنی و هرزگوین برگزار شد. وی هفته گذشته در اثر بیماری ناگهانی به دیار باقی شتافت.

جواد یوگونچیچ از شخصیت های برجسته فرهنگی در حوزه بالکان بود که سالها رئیس جامعه بوشنیاکهای زاگرب و عضو مشیخت جامعه اسلامی کرواسی و شورای مرکزی انجمن اسلامی پرپورود بود. وی مدیر مسئول و سردبیر سالنامه پیسمو هرانا و عضو هیات تحریریه مجله بولتن جامعه اسلامی زاگرب بود.

یوگونچیچ از دوران جوانی یکی از اعضای ثابت مجلس اسلامی توزلای بوسنی بود و از دهه هشتاد میلادی در شهر زاگرب کرواسی فعالیت می کرد. وی نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگی، علمی و دینی مسلمانان کرواسی و بوسنی و هرزگوین ایفا کرد و با مدیریت ممتاز خود و برگزاری صدها همایش، میزگرد، معرفی کتاب، برنامه های فرهنگی، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای پژوهشگران و دیگر فعالیت های فرهنگی و دینی دیگر نقش بسزایی در ارتقای آگاهی جامعه داشت. او شب و روز در تلاش بود تا با حرکتی و اقدامی، جامعه ی مسلمانان را به سمت شناخت بیشتر تاریخ، هویت و دین هدایت کند.

این مراسم توسط انستیتوی بوشنیاک و موسسه فرهنگی بوشنیاک پرپوذود و موسسه ابن سینا برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.