ناتو در اقدامی که موجب نگرانی‌های فزاینده امنیتی شده، هزار و دویست نیروی خود را به یک نقطه حساس مرز لیتوانی با روسیه اعزام کرد.

۱۲۰۰ نیروی ناتو در اقدامی تنش‌زا در مرزهای لیتوانی با روسیه مستقر شدند

به گزارش "قدس آنلاین"، اولین گروه از نیروهای ناتو متشکل از هزار دویست نظامی از آلمان و بلژیک در اقدامی که موجب نگرانی‌های فزاینده امنیتی شده است، با حضور در لیتوانی آماده استقرار در یک منطقه کلیدی مرزی با شهر کالینگراد در روسیه شوند. شهر کالینگراد بین لیتوانی و لهستان واقع شده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، نیروهای آلمان  امروز چهارشنبه برای هماهنگی جهت استقرار در مرز این کشور با روسیه وارد ویلنیوس، پایتحت لیتوانی شدند.

 بیش از صد نظامی بلژیک و پنجاه خودروی نظامی نیز به شهر بندری کلیپدا در ۳۷ مایلی کالینگراد که یک پایگاه دریایی مجهز به سامانه‌ موشک‌های برد بلند دارد، رسیدند.

قرار است نیروهای بلژیک به نظامیان آلمانی، هلندی و نروژی مستقر در پایگاه روکلا در مرکز لیتوانی ملحق شوند.

 در نشست سال گذشته ناتو در ورشو، پایتخت لهستان ناتو تصمیم به استقرار نیروهای خود در کشورهای هم مرز با روسیه و بلاروس گرفت.

این در حالی است که به دنبال استقرار نیروهای روسیه در گرجستان و اوکراین کشورهای حوزه بالتیک و لهستان را ترس فرا گرفت. اوائل ماه جاری نیز ده‌ها نیروی مخصوص آمریکا  برای اطمینان بخشیدن به لاتوانی لیتوانی و استونی در شرق اروپا مستقر شدند.

به نوشته ایندیپندنت، قرار است انگلیس نیز یک هنگ ۸۰۰ نفره را به استونی که نیروهای فرانسوی و دانمارکی از ماه مه گذشته در آنجا مستقر هستند، اعزام نماید.

روسیه از اکتبر سال گذشته موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در منطقه کالینگراد مستقر کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.