عفو بین الملل با اعلام بیانیه ای اعلام کرد پلیس فیلیپین به دلیل به کار بردن خشونت بیش از حد علیه معتادین این کشور و کشتار عامدانه آنها مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

پلیس فیلیپین مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

به گزارش "قدس آنلاین"، سازمان عفو بین الملل پلیس فیلیپین را به انجام جنایت علیه بشریت متهم کرد.

بر اساس این گزارش، عفو بین الملل در گزارش اخیر خود، پلیس فیلیپین را به کشتار معتادان و مجرمان به شکلی سازمان یافته، عمدی و سازمان یافته متهم کرد.

این سازمان شیوه به کار رفته توسط دولت فیلیپین برای مبارزه با مواد مخدر و معتادان را به مثابه جنایت علیه بشریت دانسته است.

سخنگوی عفو بین الملل در فیلیپین با اعلام این موضوع گفت: یک افسر پلیس اعلام کرده که برای کشتن هر معتاد مبلغی حدود ۱۵۰ تا ۲۷۰ یورو به عنوان پاداش تعیین شده و در صورت عدم موفقیت در کشتار معتادها در حین عملیات پلیس، پاداشی هم پرداخت نخواهد شد.

گفتنی است شیوه به کار بسته شده برای مبارزه علیه مواد مخدر و معتادان که توسط «رودریگو دوترته»، رئیس جمهوری فیلیپین اتخاذ شده، به دلیل خشونت به کار رفته بیش از حد در آن، به شدت توسط مدافعین حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

«دوترته» که تابستان سال گذشته در فیلیپین به قدرت رسید، مبارزه علیه معتادین و مواد مخدر را از اولویت های اصلی سیاست داخلی خود عنوان کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.