جامعه:بیشتر از ۲۰ سال از تلفیق زندگی روزمره انسان‌ها با گوشی‌های موبایل می‌گذرد. نسل گوشی‌های موبایل پیشرفت چشمگیری داشته و فناوری‌های مختلف و کاربردی بسیاری به آن‌ها اضافه شده است.

بازگشت دوباره به عصر گوشی‌های غیرهوشمند

رها واعظی:  کمپانی‌های بزرگ و پردرآمدی پا در عرصه تولید گوشی‌های موبایل با ابعاد گوناگون و امکانات متنوع گذاشته‌اند و اضافه شدن اینترنت به آن‌ها، بسیاری از نیازهای مردم را تغییر داده است.

اما آیا هنوز کسانی هستند که داشتن یک گوشی موبایل ساده را بدون اینترنت همراه و وای فای، بدون اپلیکیشن‌های متنوع و صفحه نمایش لمسی و به طور کلی بدون هر گونه امکانات امروزی، به خریدن گوشی‌های هوشمند سامسونگ، اپل، سونی، هوآوی و سایر مدل‌های مشابه ترجیح دهند؟

در ظاهر فناوری تمایل زیادی برای بازگشت به عصر گوشی‌های غیرهوشمند و بدون اینترنت دارد! شاید هم کسانی در دنیا هستند که برای سلامت زندگی روزمره خود و خانواده‌شان احساس خطر کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که زندگی خود را از شر دستگاه‌های هوشمند و امواج اینترنت نجات دهند و این احساس نیاز آن‌ها باعث به فکر افتادن کمپانی‌های گوشی سازی برای بازگشت به عصر فناوری‌های ساده شده است.

 نوکیا ۳۳۱۰ دوست داشتنی

نوکیا ۳۳۱۰ شاید برای بسیاری از افراد قدیمی‌تر نامی آشنا باشد. این گوشی موبایل برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت فنلاندی نوکیا رونمایی و عرضه شد. در همان زمان، از آنجایی که این گوشی دارای مقاومت بالا در برابر بسیاری از ضربات، امکانات ساده، شارژدهی فوق العاده و چندین بازی بود، محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرد. این مدل گوشی موبایل، هنوز که هنوز است در رده پر فروش‌ترین گوشی‌های موبایل عصر فناوری است و تا به حال بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی نتوانسته‌اند به گرد پای این مدل نوستالژیک برسند.

بازی موجود در گوشی نوکیا ۳۳۱۰، همان بازی معروف اسنیک یا مار محبوبی بود که باید گوی‌هایی را که در بخش‌های مختلف صفحه ظاهر می‌شد، می‌خورد و بلند و بلند‌تر می‌شد، این مار نباید هنگام حرکت در صفحه به دنباله خود برخورد می‌کرد.

جالب اینجاست که این گوشی پر فروش، هیچ گونه دسترسی خاصی به اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و یا سایر موارد هیجان انگیز امروزی نداشت و تنها ویژگی مثبت آن اندازه کوچک و در عین حال عمر طولانی باتری آن بود. همین امر باعث می‌شد که بزرگسالان بتوانند براحتی آن را در اختیار کودکان و یا سالمندان قرار دهند و در زمان نیاز، به صورت پیامکی و یا تماسی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

 بازگشت ۳۳۱۰ محبوب با ظاهری امروزی

این بار نوکیا پس از سال‌ها غیبت، با همکاری شرکت اچ‌ام دی گلوبال، یک ساختارشکنی اساسی را در تولید و عرضه گوشی‌های موبایل سازماندهی کرده است. کمپانی نوکیا پس از معرفی گوشی هوشمند نوکیا ۶، گوشی موبایل جدید و ساده خود را با نام نوکیا ۳۳۱۰ مدل سال ۲۰۱۷ به دنیا عرضه کرد.

نسخه اصلی گوشی نوکیا ۳۳۱۰ سال ۲۰۱۷ در رنگ‌های زرد، قرمز، خاکستری و آبی ارائه خواهد شد.

 عمر باتری ۲۰ روزه!

این گوشی نوستالژیک و دو سیم کارته، دارای صفحه نمایش ۲.۴ اینچی، دوربین دو مگاپیکسلی، بازی محبوب اسنک و عمر باتری ۲۰ روزه می‌باشد.

۳۳۱۰ جدید و محبوب، از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند و ابعاد کوچک آن طوری است که کاربران هنگام استفاده از آن بسیار راحت هستند.

البته این گوشی جدید مجهز به اینترنت نیز می‌باشد، اما اینترنت آن در بعضی مدل‌ها تا سقف ۲G و در برخی مدل‌ها تا سقف ۳G آنتن دهی دارد و فراتر از این نخواهد بود، بنابراین کاربر تنها می‌تواند با برنامه اپرا مینی موجود بر روی گوشی، گشت ساده و کوتاهی در اینترنت بزند و نیازهای ضروری خود را برطرف کند.

 رؤیای تازه نوکیا

گفته شده است که قیمت پایه این گوشی نوستالژیک، ۵۲ دلار خواهد بود، اما در ظاهر این قیمت در بین مدل‌های ۲G و ۳G دار و همچنین در برخی کشورهای اروپایی با توجه به میزان مختلف مالیات کمی متغیر خواهد بود.

کمپانی سازنده ۳۳۱۰ دوست داشتنی، به علاقه‌مندان این گوشی نوستالژیک پیشنهاد کرده است که پیش از خرید آن، سازگاری شبکه مخابرات محلی خود را با این مدل گوشی بررسی کنند، زیرا این گوشی ساده در برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا کار نخواهد کرد.

شاید این محصول جدید نوکیا، بتواند گرایش به محصولات نوستالژیک و قدیمی را در بین تولیدکنندگان فناوری افزایش دهد، اما کمپانی نوکیا نباید انتظار داشته باشد که با ارائه چنین محصولاتی به امید آنکه برخی افراد در جهان، تمایل به داشتن زندگی ساده‌تر دارند، بازار عمده‌ای را در جهان تصاحب کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.